خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پذیرش طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از پذیرش طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ خبر داد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا ایوب احمدپور، معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از پذیرش طلبه در‌ مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار کرد: شرایط و ضوابط پذیرش طلاب جهت تحصیل در مدارس علوم دینی اهل سنت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در دفترچه پذیرش به صورت کامل و واضح تشریح شده است.

وی بر مطالعه شیوه‌نامه و دفترچه پذیرش توسط متقاضیان تأکید کرد و افزود: ثبت‌نام داوطلبان در مدارس علوم دینی اهل سنت صرفاً به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

احمدپور با اشاره به اینکه پذیرش متقاضیان با مدرک پایان دوره اول متوسطه،‌ سیکل و دیپلم و بالاتر و با معدل حداقل ۱۴ خواهد بود، بیان کرد: داوطلبان می‌توانند پس از اعلام زمان ثبت‌نام و بازشدن صفحه از طریق سامانه طاها اقدام به ثبت‌نام کنند. در صورتی که داوطلب با مدرک زیر دیپلم (پایان دوره اول متوسطه) جذب شود لازم است دروس پیش نیاز را طی کند و همچنین داوطلبان شاغل به تحصیل، در صورت قبولی در آزمون ورودی، لازم است، تصویر و اصل مدرک یا گواهی قبولی معدل‌دار (کارنامه) آخرین سال تحصیلی خود را در هنگام تشکیل پرونده برای مصاحبه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آزمون ورودی پذیرش طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت به منظور سنجش و ارزیابی سطح علمی داوطلبان مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار می‌شود. آزمون ورودی در دو مرحله شامل مرحله کتبی و مرحله مصاحبه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می شود و پذیرفته شدگان در دو مرحله مذکور به عنوان طلبه در مدارس علوم دینی مشغول به تحصیل خواهند شد.

احمدپور بیان کرد: آزمون کتبی به صورت همزمان در تاریخ ۲۰ شهریورماه سال جاری در کلیه شعب مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در استان کردستان برگزارمی‌شود و زمان برگزاری مصاحبه حضوری ۲۴ شهریور الی ۲۷ شهریورماه خواهد بود. حافظان قرآن کریم، فرزندان شهدا، جانبازان، ایثار گران و بسیجیان فعال و دارندگان مدارک مرتبط با دروس حوزوی از اولویت جذب و پذیرش برخوردار خواهند بود.

احمدپور در پایان یادآور شد: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم مراجعه حضوری معاونت آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی در طول هفته در ساعات اداری از طریق شماره تلفن ۱۲-۰۸۷۳۳۱۵۳۰۱۱ پاسخگوی سؤالات داوطلبان خواهد بود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.