خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تبریک علی یونسی به مناسبت آغاز سال نو مندایی

علی یونسی، در پیامی به مناسبت آغاز سال نو مندایی نوشت: ضمن تشکر از همه ایرانیان صابئین مندایی بابت رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند و فیزیکی در این ایام، بسیار بجاست که همگی در این روزهای معنوی برای تمام مردم ایران و جهان، دعا و طلب سلامتی نماییم.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی در پیامی آغاز سال نو مندایی را تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان

نوروز ربا (دهوا ربا) عید بزرگ صابئین و زاد روز نخستین پیام آور خدا حضرت آدم و آغاز سال نو مندایی را به ایرانیان عزیز صابئین مندایی و تمام پیروان حضرت یحیی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

همۀ پیام آوران بزرگ الهی همچون حضرت آدم، ابراهیم، زرتشت، موسی، یحیی، عیسی و محمد (که درود خدا بر تمام آنان باد) بشریت را به پرستش خدای یکتا، محبت و مهربانی، رواداری و به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، صلح و عدالت اجتماعی، دعوت کرده اند.

ایرانیان صابئین مندایی، بیش از هزار سال است که همچون صابئین مندائی جهان، این عید بزرگ و مهم آئین مندائیت را در میهن شان ایران، جشن می گیرند. این عید که با اعتکاف، روزه، دعا و نیایش پرودگار و غسل و تعمید همراه است، در واقع تمرین یکتاپرستی و توجه به خالق یکتاست. خداوندی که نور آسمان و زمین است و با عنایت و مدد او می توان بر تاریکی و ظلمات پیروز شد.

ضمن تشکر از همه ایرانیان صابئین مندایی بابت رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند و فیزیکی در این ایام، بسیار بجاست که همگی در این روزهای معنوی برای تمام مردم ایران و جهان، دعا و طلب سلامتی نماییم.

از خداوند یکتا، برای همه ایرانیان و هموطنان عزیز صابئین مندایی، سالی سرشار از سعادت و بهروزی توأم با سلامتی را مسألت دارم.»

منبع جماران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.