خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست ۲۳۰ قانون‌گذار اروپایی برای تروریستی اعلام کردن «حزب‌الله»

نزدیک به ۲۳۰ نماینده و قانون‌گذار اروپایی از اتحادیه این قاره خواستند که جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بعد از اقدام آلمان در ممنوع کردن تمام فعالیت‌های شاخه‌های حزب‌الله در این کشور و فشارهای رژیم صهیونیستی علیه این جنبش بر دیگر کشورهای اروپایی، اکنون تعدادی از قانون‌گذاران این قاره خواستار اقدام علیه حزب‌الله شدند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، حدود ۲۳۰ قانون‌گذار روز جمعه طی نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند شاخه سیاسی حزب‌الله را نیز مانند شاخه نظامی آن، تروریستی اعلام کرده و فعالیت‌های آن در تمام کشورهای اروپایی را ممنوع کند.

در این نامه که بازتابی از اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود، ادعا شده است: «حزب‌الله، به عنوان مرگبارترین [گروه] نیابتی رژیم ایران، شبکه تروریستی جهانی را هدایت می‌کند که نه تنها همسایگان ما بلکه دموکراسی‌های غربی را نیز تهدید می‌کند».

در ادامه ادعاهای این قانون‌گذاران اروپایی، که تحت تاثیر القائات صهیونیست‌ها قرار دارند، آمده است: «فقط در آلمان، حزب‌الله بیش از ۱۰۰۰ طرفدار دارد… ایدئولوژی خشن و ضد یهودی این گروه، ماهیت تکثرگرایی جوامع ما را مسموم می‌کند… اتحادیه اروپا باید به تمایز اشتباه بین شاخه‌های سیاسی و نظامی حزب‌الله پایان داده و کل این سازمان را ممنوع کند».

به نوشته جروزالم‌پست، این نامه توسط ۱۳۱ قانون‌گذار در پارلمان‌های ملی کشورهای اروپایی، ۷۳ عضو پارلمان اروپا، ۱۷ عضو کنگره آمریکا، ۸ عضو پارلمان کانادا و ۶ عضو کنست رژیم صهیونیستی امضا شده است.

بر این اساس، نامه مذکور با سازماندهی دفتر گروه صهیونیستی «کمیته یهودیان آمریکا» در بروکسل تدوین شده و در آستانه سالروز وقوع انفجار در سفارتخانه رژیم اسرائیل و مرکز جامعه یهودیان «آمیا» در بوینس آیرس به سال ۱۹۹۴ منتشر شده است.

پیش از این وزارت کشور آلمان در تاریخ یازده اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده و گفت فعالیت‌های آن در خاک این کشور اروپایی ممنوع شده است. (جزئیات بیشتر)

جروزالم‌پست همچنین نوشت که کشورهای آرژانتین، بحرین، کانادا، کلمبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا، جنبش حزب‌الله را به صورت کلی به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.