خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مانور دینی بایدن برای جلب رأی مذهبیون در انتخابات ۲۰۲۰

ویدئوی تبلیغاتی جدیدی که توسط کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری جو بایدن منتشر شده است، نشان می دهد که او در پی جلب افکار مذهبی و شخصی معاون رئیس جمهور سابق است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، اهمیت جلب نظر و رأی مذهبیون در رقابت های ریاست جمهوری سبب شده که این موضوع در رأس برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قرار بگیرد. در این راستا جو بایدن در ویدئویی به مذهبی بودن خود پرداخته که سبب اعتراض هایی نسبت به او و اعتقاداتش شده است.

در این مطلب به بررسی صحبت های جو بایدن می پردازیم؛

ویدئوی تبلیغاتی جدیدی که توسط کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری جو بایدن منتشر شده است، نشان می دهد که او در پی جلب افکار مذهبی و شخصی معاون رئیس جمهور سابق است.

در این تبلیغ بایدن، به عنوان یک کاتولیک، بازدید خود از واتیکان را یادآوری و اشاره کرد:

من پس از ملاقات و پیدا کردن فرصتی برای دست دادن و داشتن صحبتی کوتاه با پاپ فرانسیس، از در کناری کلیسای باسیلیکای سنت پیتر بیرون رفتم. اولین افرادی که دیدم گروهی از راهبه ها بودند که برای من همه چیز را که پاپ فرانسیس خود درباره ی آن ها صحبت کرده بود را توضیح دادند. سخنانی درباره سخاوتمندی با افراد دیگر و دستیابی به این هدف و اشاره ای به این نکته که ما در واقع محافظینی برای برادرانمان هستیم.

کاندیدای ریاست جمهوری در بیان افکار مذهبی و احساسات درونی خود اضافه کرد: این چیزی است که من به عنوان یک کاتولیک تجربه کرده ام چیزی است که آن بانوان دوست داشتنی که با آنها صحبت کردم به من نشان داده اند. فکر کردم این یک امر مناسب و خوب است؛ ما نگهبان برادرمان هستیم؛ ما یک تعهد داریم این تنها راهی است که ما می توانیم جهان را به جایی بهتر و ایمن تر از آن چه اکنون است تبدیل کنیم. آن زمان هیجان انگیز بود و امید زیادی به من داد.

جو بایدن ، نامزد انتخابات 2020 آمریکا

در زمان پرسش و پاسخ، یکی از فعالان محافظه کار کاتولیک پیشنهاد کرد که بایدن زیاد به ایمان خود تکیه نکند چرا که او حامی سرسخت سقط جنین است. او کلیپی از صحبت های بایدن در مورد گفتگو با هیلاری کلینتون را نشان داد که این نامزد ریاست جمهوری در آن می گوید که سقط جنین یک سرویس بهداشتی اساسی است.

سال گذشته، بایدن به دلیل مواضع سیاسی خود در مورد سقط جنین از ارتباط با کلیسای کاتولیک در کارولینای جنوبی محروم شد.

پدر رابرت موری یکی از کشیشان کاتولیک کلیسای سنت آنتونی در آن زمان توضیح داد: اقدامات ما باید تعلیمات مذهبی و سخنان خداوند را منعکس کند؛ هر شخصی که طرفدار سقط جنین است خود را خارج از تدریس تعالیم کلیسا قرار می دهد.

با این وجود، دیگران همچنان معتقدند که بایدن اعتقادات معنوی عمیقی دارد.

بایدن امیدوار است از حمایت جامعه انجیلی سفیدپوست که در سال ۲۰۱۶ به نفع ریاست جمهوری ترامپ رای داده است، بهره ببرد. در حالی که بعید است ترامپ، رئیس جمهور فعلی اکثریت این گروه اصلی رأی دهندگان را از دست دهد.

مایکل وار، به CNN این چنین گفت: اگر جو بایدن ۲۳٪ یا بیشتر از آرای گروه انجیلی سفید پوست را به دست آوردف در این انتخابات پیروز می شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.