خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ بدرالدین حسون: اتحاد مسلمانان وظیفه‌ای عقلی است

مفتی اعظم سوریه گفت: اتحاد و اتفاق مسلمانان باعث تقویت آن‌ها می‌شود و این وحدت نه تنها یک وظیفه شرعی است، بلکه از لحاظ عقلی نیز باعث پیوند عمیق جوامع اسلامی با یکدیگر خواهد شد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، در سفر خود به سوریه در دیدار با شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی ارشد این کشور، اظهار کرد: رمز موفقیت مسلمانان وحدت است. اگر جامعه اسلامی از درون دچار تفرقه و اختلاف با یکدیگر باشد، گرفتار ظلم و ستم دشمنانشان می‌شود. پس باید دانست که رمز پیروزی مسلمانان ‌در برابر مستکبرین اتحاد است. در حالی که اگر پایه‌های وحدت امت اسلامی مستحکم باشد نه‌ تنها جدایی داخلی صورت نمی‌گیرد بلکه همه کشورهای مسلمان بر سر مواضع خود در برابر دشمنانشان یکپارچه ایستادگی خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه فتنه داعش در بلاد مسلمین یکی از آن اتفاقات شومی بود که شیعه و سنی متحد و در کنار یکدیگر برادرانه تا آخرین‌ نفس در برابرش ایستادند و به‌ جرئت می‌توان گفت با رهبری امام‌‌المسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نام داعش به زباله‌دان تاریخ افتاده و اربابان بی‌لیاقت آن‌ها باید برای‌ حال روزگار بدی ‌که در پیش دارند ‌فکری کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین  عبادی‌زاده در پایان یاد و خاطره سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای راه‌ مقاومت را گرامی داشت و به روح بلند و ملکوتی آن‌ها درود فرستاد.

شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، نیز در این دیدار با بیان اینکه اتحاد و اتفاق مسلمانان باعث تقویت آن‌ها می‌شود، افزود: این وحدت نه‌ تنها یک وظیفه شرعی محسوب می‌شود، بلکه از لحاظ عقلی نیز باعث پیوند عمیق جوامع اسلامی با یکدیگر خواهد شد.

وی تصریح کرد: صدها هزار بار دشمنان شیطان‌صفت با برنامه‌ریزی‌های که انجام دادند درصدد اغتشاشات بین بلاد مسلمان بودند اما با هوشیاری و بصیرت‌افزایی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فعالیتشان در نطفه خفه شد و محکوم‌ به شکست شدند.

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: شهید مظلوم ما سردار حاج قاسم سلیمانی را به‌ ناحق هدف قرار دادند و جواب این ظلم و حرکت ناجوانمردانه را خواهند گرفت. اگر امت اسلامی بداند که مشترکات بسیارشان راهی برای تفرقه و اختلاف نگذاشته است، هیچ‌گاه خود را بازیچه دست دشمنان قسم‌خورده‌شان نمی‌کنند.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.