خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همواره بر تحصیل حوزوی بانوان تأکید داشته‌ام

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: همواره بر تحصیل بانوان در حوزه تأکید داشته‌ام و معتقدم حداقل تأثیر تحصیل بانوان در حوزه این است که می‌توانند مربی خانواده خود باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: بنده همواره بر تحصیل بانوان در حوزه تأکید داشته‌ام و معتقدم حداقل تأثیر تحصیل بانوان در حوزه این است که می‌توانند مربی خانواده خود باشند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه بعد از جامعه الزهرا(س) که خانه اصلی دانشجویان شماست، در هیچ مرکزی در قم به اندازه دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشجو از جامعه‌الزهرا(س) ندارد. قریب به ۱۵۰ دانشجوی سطح سه جامعه‌ الزهرا(س) در دانشگاه ادیان و مذاهب تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این دانشگاه، کاتالیزوری است تا طلاب وارد دانشگاه شوند. دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که طلبه سطح چهار به عنوان دانشجو می‌پذیرد. تنها دانشگاهی که دانشکده مطالعات زنان دارد، دانشگاه ادیان و مذاهب است. هم‌اکنون هم رئیس دانشکده و مسئولان دانشکده زن و خانواده همگی طلابی هستند که تحصیلات دانشگاهی نیز دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاهی است که در هیئت امنای آن، عضو بانو حضور دارد که فارغ‌التحصیل مکتب توحید و جامعه‌الزهرا(س) است. این را تبدیل به یک سنت کرده‌ایم و امیدواریم در دیگر دانشگاه‌ها نیز چنین اتفاقی بیفتد. هم‌چنین یکی از اعضای هیئت امنا نیز باید از شورای عالی حوزه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مکتب توحید گفت: جنابعالی بحمدالله توفیق این را داشته‌اید که همیشه خلأها را پر کنید و مرکز خدمات نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: دنیا بر روی جنس زن بسیار کار کرده است. حداقل هفتاد درصد تبلیغات با استفاده از بانوان است؛ در حالی که روضه زنانه یکی از ظرفیت‌های تربیتی قوی در کشورمان است که نگاه درستی به آن نشده است.

در ادامه این دیدار، دو طرف درباره نحوه همکاری‌های علمی و پژوهشی و آموزشی بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.