خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقلای پامپئو برای درج برچسب یهودی ستیزی بر گروه های حقوق بشری

رسانه های آمریکایی گزارش کردند، وزیر امور خارجه این کشور قصد دارد طی فرآیندی به گروه های حقوق بشری نظیر دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل برچسب یهودی ستیزی زده و دیگر کشورها را از تعامل با آنها منع کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز این تصمیم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که از سوی سه نفر تایید شده، به بهانه اقدامات این سازمانها در قبال دولت رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش این وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته فرآیند جدیدی را ایجاد کند که از طریق آن آمریکا می تواند گروه هایی همچون سازمان های غیر دولتی را یهودی ستیز اعلام کند.

با این حال تا کنون پمپئو فعلا نام گروه ها را اعلام نخواهد کرد و سه فردی که این خبر را تایید کردند متذکر شدند که ممکن است پمپئو نظرش تغییر کرده و فعلا از اعلام آن دست نگه دارد.

در هفته های اخیر همانطور که پولتیکو نخستین بار گزارش کرد، مایک پمپئو مشغول سنجیدن اینکه گروه های دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و آکسفام را به خاطر اقداماتشان در قبال دولت اسرائیل برچست یهودی ستیزی بزند بوده است. در صورتی که پمپئو نام این گروه ها را اعلام کند، برنامه این خواهد بود که گفته شود آمریکا حامی این سازمانها نیست و از دیگر دولتها میخواهد از این گروه ها چه به لحاظ مالی و چه از دیگر لحاظ حمایت نکنند.

با این حال این پیشنهاد با واکنش منفی شدید در داخل و از سوی برخی کارمندان وزارت امور خارجه به همراه محکومیتهای خارج از سازمان از جانب قانونگذاران و منتقدان دیگر مواجه شد.

مخالفان این تصمیم اینکه این گروه ها یهودی ستیز باشند را رد و تاکید میکنند که در صورت زدن چنین برچسبی به آنها آزادی بیان با مشکل مواجه می شود.

منبع: ایسنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.