خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب| ادیان چالش‌انگیز نوظهور + دانلود

تدوین کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» به شکل مجموعه مقالاتی در حوزه‌ی جنبش‌های دینی جدید است که به‌عنوان منبعی در زمینه‌ی جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور در خدمت به جامعه‌ی دانشگاهی راه‌گشا است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» به شکل مجموعه مقالاتی در حوزۀ جنبش‌های دینی جدید تدوین شده که تلاش می‌کند به جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور بپردازد.

مترجم در این اثر، رواج کیش‌ها و نحله‌های جدید هنجارشکن و هم‌چنین گسترش احساس خلأ معنوی در زندگی جوانان هنجارگریز به‌علاوۀ گسترش ارتباطات و ظهور پدیدۀ «جهانی‌شدن»، را شواهدی بر اهمیت پژوهش دربارۀ جنبش‌های دینی جدید ذکر می‌کند.

نویسندگان مقالات، دانش‌آموختگان مقطع دکتری و فوق دکتری در دانشگاه‌های معتبر و افرادی سرشناس و دارای آثارِ مهمی در حوزه‌ی مطالعات دینی هستند.

ادیان چالش‌انگیز نوظهور

هر یک از نویسندگانِ مجموعه‌ی حاضر، بررسی اجمالی از هر یک از سازمان‌ها یا جنبش‌ها به دست می‌دهند، اما مجموعه‌ی مذکور صرفاً یک‌سری مدخل‌های مبسوط دایره‌المعارف نیست بلکه هر یک از نویسندگان، تحلیلی ارائه کرده‌‌است که سهمی مهم در بررسی گروه منتخبش دارد.

فصل‌ها براساس سنت‌های دینی بزرگتری که به آنها تعلق دارند، به چهار بخش دسته‌بندی شده‌اند: گروه‌های سنت مسیحی، گروه‌های آسیایی یا ملهم از آسیا، گروه‌های عصر جدید و سرّی و سایر گروه‌ها و جنبش‌ها.

تنوع تشکل‌ها از امریکا و اروپا تا چین، ژاپن و هند را در بر می‌گیرد. تمرکز کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» بر کیش‌های چالش‌انگیز و جنجالی است که بیشترین توجه دانشگاهی و رسانه‌ای را به خود معطوف داشته است.

کتاب «ادیان چالش‎انگیز نوظهور» در ۴۲۶ صفحه، با ترجمه زهره سعیدی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وارد بازار نشر شده است.

برای دانلود اینجا کلیک کنید

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.