خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض هندوها به فروش کیفی گرانقیمت با طرح گانش، خدای هندو

فروشگاه هارودز در بریتانیا فروش کیف لوکس گانش را بعد از اعتراضات جامعه هندو متوقف کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ برند جودیث لایب به تازگی کیفی گرانقیمت را با طرح چرمی گانش یکی از خدایان هندو به بازار عرضه کرده است.

بسیاری از هندوان تصویر گانش بر روی این کیف را به معنای تحقیر و کالاسازی دین خود می‌دانند. آنها همچنین خشونت با حیوانات را برخلاف آموزه های دین خود میدانند؛ بنابراین استفاده از چرم در کالاهای لوکس آن هم بر روی طرح گانش را حاکی از بی مسیولیتی مضاعف طراحان این کیف ارزیابی کرده اند.

ناندینی سینگ رئیس حفظ میراث قومی و فرهنگی و نژادی در رسانه‌های اجتماعی، به گاردین گفت خدایان ما کالاهای تزئینی نیستند و استفاده تزئینی از آن‌ها بیشترین حد بی‌احترامی به آن‌هاست. این کیف در واقع تمسخر و تحقیر دین ماست. فروشگاه هارودز بعد از این اعتراضات این کیف را از فهرست کالاهای خود حذف کرد این کیف به قیمت ۶۳۴۰ پوند ( ۲۲۲ میلیون) فروخته میشد.

راجنیش کاشیاپ مدیر مجمع هندوان بریتانیا به گاردین گفت سوالات جدی بسیاری مطرح است، چرا یک برند جهانی درباره مذاهب به‌درستی تحقیق نمی‌کند تا بداند کارش برای پیروان یک مذهب چه معنایی می‌دهد. این موضوعات پیامدهای فرهنگی و مذهبی دارد. وی گفت ما خواهان این هستیم که چنین فروشندگان و تولیدکنندگانی در وهله اول تضمین کنند چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد. وی از کسانی که در رسانه‌های اجتماعی به این موضوع اعتراض کرده بودند تشکر کرد.

برند جودیث لایب هم در بیانیه‌ای اعلام کرد ما عمیقا متاسفیم که باعث جریحه‌دار شدن احساسات جامعه هندوان شده‌ایم.

ماه گذشته نیز ریحانا برای استفاده از گردنبند گانش با انتقادات شدیدی مواجه شده بود.

منبع رسانه‌ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.