خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایشگاه قرآنی هنرمندان ایران و هند در بمبئی

به مناسبت ماه رمضان افتتاح شد؛

وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی به مناسبت ماه رمضان نمایشگاه سه بُعدی قرآن مجید را با نمایش آثار هنرمندان ایرانی و هندی در فضای مجازی برگزار کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همزمان با حلول ماه رمضان نمایشگاه سه بعدی قرآن مجید با نمایش آثار هنری قرآنی به همت خانه فرهنگ ایران در بمبئی برپا شد.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی ضمن تبریک ماه ضیافت الهی در این باره گفت: ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان هند دارای جایگاه والایی است، با وجود انتشار و موج دوم ویروس منحوس کرونا، مسلمانان هند همانند سال‌های گذشته فعالیت‌های مذهبی خود از قبیل ختم قرآن مجید، مجالس قرآنی، احکام و سخنرانی را به صورت برخط و در فضای مجازی اجرا می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی هند نمایشگاه مجازی سه بعدی قرآنی را که شامل تصاویر و آثار خوشنویسان متبحر ایران و هند است، برپا کرده است که مورد استقبال علاقه‌مندان به هنرهای قرآنی قرار گرفته و شامل ۳۱ اثر منحصر به فرد است.

آشوری تصریح کرد: قرآن مجید برترین و ماندگارترین کتاب آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند سبحان برای هدایت بشر بر قلب شریف‌ترین بنده خویش، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نازل فرمود.

وی اظهار کرد: کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‌دهند. قرآن کریم، انسان را به زندگی شایسته با معیارها و ارزش‌های انسانی و اسلامی دعوت می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده و بهره‌برداری از این نمایشگاه به نشانی https://www.artsteps.com/embed/۶۰۷d۳۲c۳e۸d۸ddf۰۷۰۹۳۸۴۰۷/۵۶۰/۳۱۵ مراجعه کنند.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.