خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشنایی با پکینگ کولینگ تاور

پکینگ کولینگ تاور به عنوان بخش انتقال حرارت و بستر تبادل میان جریان هوا و آب در کولینگ واتر عمل می‌کند و شامل دو گروه پکینگ فیلمی و ضد رسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)؛ پکینگ کولینگ تاور به عنوان بخش انتقال حرارت و بستر تبادل میان جریان هوا و آب در کولینگ واتر عمل می‌کند و شامل دو گروه پکینگ فیلمی و ضد رسوب می‌شود. پکینگ نقش این را دارد که میان روند آب و روند هوا جهت توسعه عمل تبخیر و انتقال گرما، سطح تماس بزرگی ایجاد کند، بنابراین سطح پرکن با فراهم کردن زمینه تبادل حرارت، افزایش سطح برخورد و زمان تماس آب و هوا باعث کاهش دمای آب می‌گردد. توجه داشته باشید که این قطعه بخش مهمی در کولینگ تاور است. سطح پر کن کولینگ واتر دو نوع است که عبارتند از پکینگ اسپلش و پکینگ فیلمی (آبشاری)، که روش پخش و افزایش سطح تماس در این دو نوع متفاوت می‌باشد. به صورت کلی وظیفه سطح پرکن ها در کولینگ واتر، کند کردن روند آب است. هدف استفاده از سطوح تبادل حرارت در کولینگ تاور به حداکثر رسانیدن کارکرد دمایی است.

عملکرد برج بیشتر میشود. در این مقاله به توضیح سوالات زیر خواهیم پرداخت:

  1. وظیفه سطوح انتقال حرارت در کولینگ واتر چیست؟
  2. انواع سطح پرکن کولینگ تاور کدام اند؟
  3. سطح پرکن فیلمی چیست و چه کاربردی در دستگاه دارد؟
  4. متریال های سازنده پکینگ چیست و کدام یک مزایای بهتری دارد؟
  5. مزایا و معایب سطح پرکن در کولینگ واتر چیست؟
  6. پدیده هم پوشانی و تر شدن کامل سطوح خنک کاری بر راندمان دستگاه چه تاثیری دارد؟
  7. نحوه قیمت گذاری سطوح تبادل حرارتی به چه صورت است؟

آشنایی  با انواع پکینگ کولینگ واتر

پکینگ کولینگ تاور یا سطح پرکن بسته به نوع طراحی به دو دسته، پکینگ اسپلش و آبشاری(فیلمی) تقسیم می‌شوند که وظیفه ایجاد سطح تبادل حرارت را دارند. در واقع سطح پرکن ها چه از نوع فیلمی و چه اسپلش، همگی وظیفه افزایش سطح تماس و زمان میان جریان آب و هوا را برعهده دارند.

پکینگ آبشاری کولینگ تاور

در این طرح مدیا، که به آن‌ها پکینگ فیلمی کولینگ تاور نیز می‌گویند، به منظور فراهم کردن سطح انتقال حرارت به‌وسیله‌ی ایجاد لایه‌ها یا فیلم‌های نازک آب در داخل آن‌ها است. چینش این مدل سطح پرکن به نوعی می‌باشد که سیال به صورت لایه باریک آبشاری در مابین صفحات روان می‌شود. متریال به کار رفته در این طرح از پکینگ ها معمولا از، PVC و pp هستند. سطح پرکن فیلمی PP از جنس پلی پروپیلن به‌وسیله‌ی جوش حرارتی تولید می‌شود و دارای مقاومت بالایی است. و نوع دیگر آن، پکینگ PVC به طور چسبی بهم وصل شده‌اند که بارزترین نکته آن بازیافتی بودن آن است و در برابر موردهای زیر مقاوم است:

  • شیمیایی
  • الکلی
  • اسیدها
  • روغن‌ها
  • مواد بیولوژیک

آشنایی با پکینگ اسپلش یا ضد رسوب کولینگ تاور

همانگونه که از معنی کلمه اسپلش پیداست، این مدل را به عنوان پکینگ پاشش می‌شناسند. زمانی‌که آب به سطح پرکن کولینگ واتر کاری برخورد می‌کند، به قطرات ریزی تبدیل و سطح بین روند آب و روند هوا افزایش پیدا می‌کند. استفاده از این نوع پکینک در کولینگ تاور از مقدماتی ترین شناخت توسعه عملکرد تبخیر و انتقال حرارت را نشان می‌‌دهد. این مدل پکینگ ها به علت دارا بودن سطح کم در انتقال حرارت نسبت به مدل اسپلش، کاربرد کم تری دارد و معمولا به منظور آب‌های سخت و پالایشگاهی با میزان TDS بالا به کار برده می‌شود.

1- آشنایی با پکینگ کولینگ تاور

کاربرد سطح پرکن

پکینگ کولینگ واتر در انواع مختلف و بر اساس عملکرد آن، به صورت یک توده استوار تهیه و تولید می‌شود. از کاربردهای آن به موارد زیر اشاره شده:

  • تصفیه آب و پساب
  • تولید اکسیژن
  • انجماد
  • فرآیند جذب و دفع گرما
  • اصلاح
  • استخراج
  • خشک کردن
  • مخلوط کردن
  • مزارع پرورش ماهی
  • تصفیه گازهای گلخانه‌ای
  • تولید آب داغ با برخورد بیواسطه

آشنایی با عوامل مهم در تولید پکینگ کولینگ تاور

نوع پکینگ بسیار مهم است، بنابراین در زمان طراحی کولینگ تاور یکی از فاکتورهایی که بسیار اثر بخش است انتخاب نوع سطح پرکن در کولینگ واتر است، به این معنی که چندین مورد باید به دقت بررسی شود مانند، دمای آب مورد استفاده، آلودگی‌های محلی موجود و نوع صنعت مورد استفاده شده.

  • عواملی که که در تولید و ساخت پکینگ مهم است:
  • مقاومت دمایی بالا بدون تغییر شکل
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش
  • قابلیت شستشو با اسید جهت جرم زدایی

در هنگام انجام محاسبات و تولید پکینگ کولینگ تاور یک عامل مهم که باید مدنظر قرار داده شود، میزان سطح مفید در واحد حجم سطح پرکن می‌باشد.

پکینگ pp

پکینگ ها یا سطح پرکن های ساخته شده با متریال پلی پروپیلن دارای مزایای بسیاری نسبت به سطوح تبادل حرارتی های  PVC هستند. از جمله این موارد می‌توان به تحمل دمای بالا تا ۹۳ درجه به صورت دائم و تحمل فشار زیاد اشاره کرد. پکینگ های کولینگ تاور پلی پروپیلن یا PP در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاوم می‌باشند. به همین دلیل می‌توان انها را با انواع اسید شستشو داد. همچنین در آب های اسیدی و دارای سختی بالا کاربری بسیار زیادی دارند. انواع سطح پرکن های اسپلش نظیر، رندوم، نت، گرید، تیوب، توربو و توپی با متریال پلی پروپیلن جزو پرکن های ضد رسوب محسوب می‌شوند. علاوه بر این موارد پکینگ PP دارای انعطاف پذیری مناسبی است.

پدیده همپوشانی و تر شدگی کامل پکینگ کولینگ واتر

چنانچه تعداد و فاصله قرارگیری نازل ها از یکدیگر به درستی محاسبه گردد. با تامین فشار کاری لازم برای افشانک ها، پدیده همپوشانی رخ داده و نتیجه آن تر شدن سطوح کامل پکینگ ها را در بر خواهد گرفت. چنانچه سطوح خنک کاری با آب به صورت کامل خیس شود، آنگاه حداکثر سطح تماس میان آب و هوا به وجود می‌آید. بنابراین راندمان خنک کاری کولینگ تاور بالا رفته و ماکزیمم کاهش دمایی را در بر خواهد داشت.

قیمت خرید و فروش پکینگ کولینگ تاور

قیمت خرید و فروش پکینگ کولینگ تاور

باتوجه به مطالبی که در بالا ذکر شد، سطح پرکن ها بر اساس بنیاد، کارکرد، نوع و از نظر متریال به مار رفته به انواع گوناگونی گروه‌بندی می‌شوند. قیمت پکینگ کولینگ تاور فایبرگلاس وابسته به شکل و مواد مورد استفاده در آن فرق می‌کند. عموما قیمت سطح پرکن کولینگ تاور حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت یک برج است و همین علت استفاده از آنها اقتصادی و مقرون به صرفه است. در این صورت شما مشتریان عزیز، برای مطلع شدن از قیمت به روز انواع پکینگ می‌توانید با کارشناسان گروه کارخانجات CTR  شرکت برج خنک کننده ما تماس حاصل نمایید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.