خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مورخ یهودی: اسرائیل نقش قربانی را بازی می کند در حالی که جنایتکار است

«یاکوف رابکین» مورخ یهودی گفت: حملات اسرائیل که فلسطینی ها را هدف قرار می دهد، در عرصه بین المللی نادیده گرفته می شود و روی حق اسرائیل در دفاع از خود تمرکز شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز «یاکوف رابکین» مورخ یهودی خطاب به اسرائیل گفت: «دست از فکر کردن در اینکه قربانی هستی بردار…در این روند تو قربانی نیستی بلکه جنایتکار هستی. فشار بر فلسطینی های آواره دهه هاست ادامه دارد».

وی با بیان اینکه مطمئناً باید فلسطینی ها هم حق دفاع از خودشان داشته باشند اما آنها ابزار کافی را ندارند، ادامه داد: «اکنون طرف قدرتمند در اینجا باید کاری انجام دهد. به فلسطینی ها نیز خواهیم گفت که حق دفاع از خود را دارند اما من فکر نمی کنم که این به نفع کسی باشد. خیلی ساده است، اسرایئل باید در اماکن تحت کنترل خود، تابع قوانین و معیارهای بین المللی باشد».

استاد تاریخ دانشگاه مونترال کانادا با ارزیابی دلایل تنش روزافزون و حملات اسرائیل به ویژه در قدس و غزه گفت: «تنش اخیر در واقع تکرار بسیاری از حوادث اندوه بار در تاریخ اسرائیل و فلسطین است زیرا فشار بر فلسطینی های آواره از اراضی اشغالی و یا کسانی که دراراضی اشغالی سال ۱۹۴۷- ۱۹۴۹ میلادی ساکن هستند، دهه هاست ادامه دارد».

مورخ یهودی خاطرنشان کرد: «حوادثی که بیست سال پیش آغاز شد یعنی جایی که آریل شارون به صورت تحریک آمیز به مسجد الاقصی رفت، در چنین مواردی اوضاع را متشنج کرد».

وی درباره اینکه آیا حملات اخیر اسراییل به غیرنظامیان جنایت جنگی است، گفت: «من کارشناس حقوقی بین المللی نیستیم. اما می توانم بگویم که آنجا یک ماشین نظامی بسیار پیچیده به غیرنظامیان حمله می کند. به اعتقاد من برخی از کارهای اسرایئل را می توان جنایت جنگی توصیف کرد اما من در این مرحله وکیل نیستم که اسرائیل را به نژادپرستی یا ارتکاب جرایم جنگی توصیف کنم. مهم در اینجا چیزی است که پشت این وقایع وجود دارد. هنگامی که توزیع نابرابر قدرت بین دو طرف وجود داشته باشد، نمی توانیم از درگیری حرف بزنیم».

منبع شفقنا RT
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.