خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرا شاوردیان: پیروان ادیان الهی در دفاع از تمامیت ارضی ایران از جان خود نیز می گذرند

نخستین آئین تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و مدافعان سلامت اقلیت‌های دینی استان تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در نخستین آئین تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و مدافعان سلامت اقلیت‌های دینی استان تهران که در سالن‌ همایش‌های پردیس دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار شد، اظهار کرد: تمامی اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی در کنار سایر ایرانیان، برای دفاع از مرزهای کشور و تمامیت ارضی ایران، از جان خود نیز می‌گذرند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرموده‌اند که ما از اسلام آموخته ‎ایم که با پیروان ادیان الهی با عدالت و انصاف برخورد کنیم که این امر از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور پنج نماینده پیروان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

آرا شاوردیان خاطرنشان کرد: ما اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی در کنار سایر مردم ایران اسلامی برای حفظ مرزهای کشور و تمامیت ارضی ایران، در تمامی صحنه‌ها حضور داریم و با اسم رمز وحدت بین تمامی اقشار جامعه، از مسلمان، زرتشتی، کلیمی، یهودی و سایر ادیان الهی حاضریم برای کشور از جان خود نیز بگذریم.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سلامت نیز پزشکان بسیاری از اقلیت‌های مذهبی، با عمل به سوگند خود، تلاش دارند تا از جان تک تک افراد جامعه فارغ از دین، مذهب و نژاد حراست کنند و در این مسیر، جان خود را نیز فدا کرده‌اند.

آرا شاوردیان تاکید کرد: امروز همه وظیفه دارند تا در اعتلای ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: مدافعان سلامت اقلیت‌های مذهبی همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در حفظ سلامتی افراد جامعه کوشا بوده و در این راه مجاهدت‌های بسیاری کردند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی، همانطور که از یک رزمنده اقلیت مذهبی که اسلحه در دست، از کیان ایران دفاع می‌کرد، آئین و قومیتش را سوال نمی‌کردند، مدافعان سلامت اقلیت‌های مذهبی نیز در جنگ دفاع از سلامت مردم حضور پیدا کرده و از سلامتی مردم حراست کردند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، تنها جنگی است که یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد و در حوزه سلامت نیز مدافعان سلامت با تمام توان تلاش دارند تا از جان تک تک مردم ایران فارغ از هر مذهب و آئینی حراست کنند.

اختیاری از برگزاری این آئین، به عنوان نمادی از تقدیر و سپاس از تمامی کادر درمان و مدافعان سلامت یاد کرد و افزود: امروز نگاه ارزشمند جامعه در تقدیر از مدافعان سلامت باعث شده تا این ارزش، در تمامی ارکان جامعه ساری و جاری شود و همه مردم در حفظ سلامت یکدیگر کوشا باشند.

وی با تقدیر از تلاش مؤلفان و نویسندگان اقلیت‌های دینی در زنده نگاه داشتن فرهنگ ایرانی اظهار داشت: کسانی که با قلم خود فرهنگ جامعه را زنده نگاه داشته و مطالب خود را در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار می‌هند، تلاش ارزشمندی دارند که باعث حفظ فرهنگ ایرانی می‌شود.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرهنگ ایرانی گستره خود را نه تنها از مرزهای کشور، که حتی از مرز ۱۳ کشوری که نوروز را گرامی می‌دارند فراتر رفته، فرهنگی که مبتنی بر انسان مداری و اخلاق‌مداری است و پیروان ادیان الهی نیز تلاش دارند تا در این مسیر، اثر گذار باشند.

اختیاری ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه نشر اقلیت‌های مذهبی این است که ما تنها از یک روزنامه برخورداریم که اگر این یک نشریه نیز تعطیل شود، در اصل صد درصد نشریان اقلیت‌ها تعطیل می‌شود.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه نشر نیز، اقلیت‌های دینی تنها از دو انتشارات برخوردارند که اگر یکی از این موسسات به دلیل مشکلاتی نظیر نرسیدن کاغذ تعطیل شود، ۵۰ درصد از توان انتشارات اقلیت‌ها از بین می‌رود از این رو از مسوولان درخواست می‌شود تا با نگاه ویژه به این حوزه فعالیت اقلیت‌ها توجه شود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.