خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجلیل از نویسندگان و مدافعان سلامت اقلیت‌ های دینی تهران

نخستین آئین تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و مدافعان سلامت اقلیت‌ های دینی استان تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یوناتن بت کلیا، رئیس انجمن آشوریان تهران در این مراسم اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای اقلیت‌ های دینی، فارغ از  پروتکل‌های امنیتی، شیرینی دست‌پخت مادر شهید را میل کرده و به دیگران نیز توصیه می‌کند که از این شیرینی استفاده کنند، درسی به ما می‌دهد که در آن امید را در دل پیروان ادیان الهی زنده می‌سازد.

وی افزود: من از نواندگان افرادی هستم که امام علی(ع) با آن ها معاهده منعقد کرد، معاهده‌ای که امروز نیز در رفتار رهبر معظم انقلاب در دوستی و مودت با اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان توحیدی به خوبی مشاهده می‌شود.

یوناتن بت کلیا تصریح کرد: رفتار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مسیحی، ارمنی، آشوری، زرتشتی ، برابر شدن حق دیه هر شخص با هر دینی نشان دهنده همبستگی ملت ایران با هر دین و مذهب است که دهان بیگانگان را بسته است.

رئیس انجمن آشوریان تهران گفت: امروز نظر نماینده پیروان مذاهب توحیدی با چند هزار رای در مجلس شورای اسلامی با سایر نمایندگان با چند صد هزار رای و حتی رئیس مجلس برابری می‌کند و این نشان از عدالت جمهوری اسلامی در مواجهه با پیروان مذاهبی توحیدی است.

براساس این گزارش حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران و اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ نفر از نویسندگان، ناشران و مدافعان سلامت پیروان ادیان الهی استان تهران در شهرستان پاکدشت تجلیل شدند.

وی گفت: این طرح برای اولین بار در استان تهران برگزار شد که در آن از برگزیدگان پیروان ادیان توحیدی از جمله کلیمیان، آشوریان، ارامنه و زرتشتیان فعال در حوزه نشر، نویسندگی و مدافعان سلامت تجلیل شد.

احد جاودانی افزود: آنچه امروز در تاریخ ایران اسلامی به خوبی به چشم می‌خورد این واقعیت است که تمامی پیروان ادیان توحیدی، فارغ از دین و آئین خویش، خود را ایرانی و مدافع فرهنگ ایران می‌دانند و با تمام وجود و در برهه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی در دفاع از کشور، جانفشانی کرده‌اند.

وی افزود: هیچ مقطع تاریخی حساسی در کشور وجود ندارد که این افراد در دفاع از ایران حضور نداشته باشند و امروز این امر را می‌توان در مقابله با بیماری منحوس کرونا مشاهده کرد.

مدیر ارشاد استان تهران گفت: امروز تعدادی زیادی از پیروان اقلیت‌ های دینی در کسوت پزشک و پرستار در بیمارستان‌های کشور مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و در مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: این که امروز تمامی نمایندگان پیروان ادیان توحیدی به حضور در انتخابات تاکید کرده و همگان را به حضور در این رویداد مهم سیاسی تشویق می‌کنند، نشان از عشق و علاقه آنان به ایران، به عنوان یکی ایرانی دارد.

جاودانی با اشاره به لزوم توجه به حوزه نشر و کتاب گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش دارد تا حوزه نشر زنده و پویا باقی بماند که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در راستای تحقق این مهم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت بانک‌ها، تلاش شده تا در چند مرحله، تسهیلاتی در اختیار نویسندگان و ناشران قرار گرفته و کتب بیشتری از ناشران خریداری شود تا این افراد در ایام شیوع ویروس کرونا، متحمل خسارت کمتری شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا، میزان خرید کتاب و مطالعه مردم افزایش یافته است.

براساس این گزارش، از دکتر فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و بابک سلامتی از ناشران زرتشتی و آرتویت زهرابیان و آلبرت عجمیان به عنوان ناشران ارامنه در این آئین تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این آئین از دکتر یونس حمامی لاله‌زار، مرجان پشابابی، آرش آبایی از نویسندگان کلیمی، مهرداد قدردان نویسنده زرتشتی، آندرانیک سیمونیان، گارون سرکیسیان، آندرانیک خچومیان از نویسندگان مسیحی ارامنه و خانم ژاستت صلیبی از نویسندگان مسیحی آشوری تجلیل شد.

علاوه بر این، در این مراسم از دکترها سلیمان کهن صدق، جهانبخش قهرمانی، سرژیک آزاریانس، سواک حاتمیان، واهان مرادیانس و موریس محبتی مقدم به عنوان نمایندگان مدافع سلامت و خانم بلدینا خموئیان مادر شهید دفاع مقدس روبرت لازار تقدیر به عمل آمد.

 

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.