خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتفاقات و حوادث ناشی از کرونا؛ هشداری از سوی خدا

ریکزا پروز استاد روانشناسی دانشگاه علیگر هندوستان؛

پژوهشگر و استاد روانشناسی دانشگاه علیگر هندوستان گفت: اتفاقات و حوادث ناشی از کرونا سبب شد هشداری از سوی خدا دریافت کنیم، بنابراین باید در مواقع سختی صبر پیشه کرده و مطمئن باشیم خداوند نتیجه آن را عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، ریکزا پروز ظهر امروز در پنل روانشناسی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا به ارائه مقاله‌ای با عنوان «مواجهه با بیماری کرونا با استفاده از آموزهای اسلامی» پرداخت و اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ سبب انسجام ما انسان‌ها شده است. نخستین پیام بیماری کرونا این بود که درگیر مادیات نباشیم و از سلامت خود غفلت نکنیم.

وی تصریح کرد: اکنون دانشمندان از فاصله گذاری اجتماعی یاد می‌کنند در حالی که در سیره و سنت مسلمانان این امر وجود داشته است. در حدیث متقن ذکر شده که زمانی که بیماری طاعون وجود دارد از آن محل اجتناب کنید.

پژوهشگر و استاد روانشناسی دانشگاه علیگر هندوستان با بیان اینکه اتفاقات و حوادث ناشی از کرونا سبب شد هشداری از سوی خدا دریافت کنیم، گفت: باید صبر در مواقع سختی پیشه کنید و مطمئن باشید خداوند نتیجه آن را عرضه می‌کند. باید معتقد باشیم که بخشندگی در زندگی سبب برکت زندگی می شود و خداوند نسبت به کسانی که به راحتی از مال خود می‌بخشند روی گشاده‌تر دارد.

وی ادامه داد: زندگی بیشتر بر مبنای بخشیدن و دادن است که می‌تواند مال، دانش، انرژی مثبت و طلب خیر باشد. در این دوران سخت اقتصادی حکمتی در بخشش وجود دارد کافی است امتحان کنید و تغییرات آن را در زندگی خود از سوی خدا ببینید.

پروز یادآور شد: باید به یاد خدا باشیم و عمل به دستورات خدا داشته و پاکسازی و تطهیر روح انجام دهیم و مطمئن باشیم که عمل تطهیر روح تدریجی است و خدا کمک می کند که در مسیر درست قدم بگذاریم.
وی عنوان کرد: در واقع خداوند امتحانی در مسیر زندگی انسان قرار داده است که انسان‌ها باید با موفقیت از این امتحانات گذر کنند تا در مسیر سیر و سلوک الهی موفق شوند و به این وسیله صلاحیت بندگان مقرب‌تر مشخص شود.

پژوهشگر و استاد روانشناسی دانشگاه علیگر هندوستان با بیان اینکه کسی که روابط خود را با اطراف اصلاح کند خود به خود روابطش با خداوند اصلاح می‌شود، تصریح کرد: به جای اینکه در این زمانه سخت به گمراه‌سازی افراد بپردازیم باید راهنمای همدیگر باشیم و به یکدیگر کمک کنیم و از اشاعه دروغ، استرس و آشفتگی روانی جلوگیری کنیم و به خدا از بیماری کرونا پناه ببریم زیرا خیر دنیا و آخرت ما در دست خداوند است.

وی یادآور شد: کرونا یک حس الهی برای ما انسان‌ها است و ما باید موفق و سرافراز از امتحان الهی بیرون آییم و شکرگزار آن باشیم. خداوند فرمودند که من از مادر به کودک نسبت به شما مهربان تر هستم.

لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداجو در مواجهه با کرونا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب پنل‌های علوم اجتماعی، فلسفه و کلام و روانشناسی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

خبرنگار: ایمن سادات موسوی نژاد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.