خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأثیر قرآن در درمان کرونا؛ میزان شفایافتن بستگی به عمق اعتقادات دارد

رئیس دپارتمان دانشگاه علیگر در هندوستان با اشاره به تأثیر قرآن در درمان بیماری، گفت: میزان شفا یافتن بستگی به میزان عمق اعتقاد قلبی دارد و خداوند بارها این موضوع را در کتاب خود بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، اکبر حسین، رئیس دپارتمان دانشگاه علیگر در هندوستان امروز در پنل روانشناسی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا به ارائه مقاله‌ای با عنوان «خدا و آموزه های قرآنی برای هدایت مسلمانان در مواجهه با کرونا» پرداخت و اظهار کرد: متن صریح قرآن هدایت است و کسانی که قرآن را دنبال می‌کنند می‌دانند عبادت، نماز و ذکر همراه قرآن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ذکر و عبادت خدا نوعی ارتباط است و افراد بسیاری در بیماری‌هایی مانند کووید ۱۹ به این وسیله مشکل خود را حل کردند که تحقیقات علمی این امر را نشان می‌دهد.

استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علیگر هندوستان با بیان اینکه قرآن راهگشا است، گفت: کتاب قرآن از حکمت و دانش سرشار است و بارها این حقیقت تجربه شده و کسانی که معتقد هستند از اعماق وجود این حقیقت را درک کردند. خداوند در قرآن و احادیث مختلف فرموده که قرآن شفای بیماری‌ها است و خداوند هیچ بیماری بدون درمان آن بر بشر نازل نمی‌کند.

وی افزود: باید سطح آگاهی خود را افزایش دهیم که این امر از هدایت الهی حاصل می‌شود که با کرونا و بدون کرونا خدا با ما است و تنها راهش این است که ارتباط خود را تقویت کنیم زیرا تنها چاره مشکل ما این مسئله است.

اکبر حسین با بیان اینکه حقانیت قرآن از سوی تمام پیامبران اثبات و نوید داده شده است، بیان کرد: خداوند زبان عربی را در کتاب ارزشمندش استفاده کرده که منبع الهام است و قرآن بر حضرت محمد(ص) نازل شده تا راهنمایی برای بشر باشد و با معیار قرآن خوبی و بدی را تشخیص دهند و این حکمت و رحمت خداوند است که چراغ راهنمایی برای بشر در تمام مصائب، خوبی‌ها و بدی‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه کسانی که هدایت واقعی قرآن را دنبال می‌کنند به تدریج احساس می‌کنند در وجود و زندگیشان ایمانشان تقویت می‌شود، گفت: انعکاس تأثیر قرآن در زندگی افراد جامعه حس می‌شود. آموزش تعالی و بهبود ذات زندگی بشر هدف قرآن محسوب می‌شود و نشانه ایمان و هماهنگی در کائنات و خلقت است.

این متخصص در مباحث روانشناسی، دین و معنویت خاطرنشان کرد: قرآن و سنت منبع هدایت انسان‌ها هستند و ماهیت تعالیم قرآنی پیوسته است و هیچ اجباری در پذیرش دین نیست و خود فرد باید تحقیق کند و به کشف و شهود برسد.

وی با اشاره به آیات ۱۵۱ تا ۱۵۳ سوره انعام و رفتار انسان‌ها در مواقع بحرانی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که پیروِ هدایت من هستند هرگز گمراه نمی‌شوند و کسانی که خدا را می‌پرستند پیروز هستند و به بهشت وارد می‌شوند.

اکبر حسین تصریح کرد: باید تسلیم خواست خدای عالم شویم و هر اتفاق و بیماری بدون تردید حکمتی دارد کسانی که به این زندگی و دنیای پس از آن اعتقاد دارند این امر را درک و نردبان تعالی را طی می‌کنند.
وی با بیان اینکه قرآن کتاب حکمت و رحمت مطلق الهی است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که هدایت نشوند بدون تردید گمراهی از آنها است البته کسانی که در بحران به خدا و قدرت او باور دارند می‌توانند جان سالم داشته باشند.

رئیس دپارتمان دانشگاه علیگر در هندوستان خاطرنشان کرد: میزان شفا یافتن بستگی به میزان عمق اعتقاد قلبی دارد و خداوند بارها این موضوع را در کتاب خود بیان کردند. کسانی که به خدا باور دارند علاوه بر قیامت، در زندگی دنیا هراس ندارند و خداوند به آنها کمک می‌کند که در مشکلات و بیماری‌ها دوام بیاورند.

وی افزود: خداوند در سوره یونس می‌فرماید اگر بخواهد شما را نگاه می‌دارد و اگر بخواهد کسی را گمراه کند گمراهی او قطعی است.

اکبر حسین عنوان کرد: سوره‌های متعدد دیگر مانند مریم، طه، نصر، حج، نور، فرقان، شورا، نمل، قصص، لقمان، شوری، زخرف، احقاف، نجم، قمر، قلم، طارق، فاطر و یس است که از سوی پیامبران و امامان تأکید شده که شفابخش هستند.

وی با بیان اینکه پیراوان حقیقی خداوند همیشه به قرآن رجوع می‌کنند، گفت: مطالعه و قرائت قرآن دارای تشعشعات شفابخش است و از دیدگاه روانشناسی به اثبات رسیده که مطالعه قرآن برای درمان بیماری‌های روانی و فیزیکی کمک می‌کند و در درمان برخی از بیماری‌ها تأثیرگذار است.

لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداجو در مواجهه با کرونا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب پنل‌های علوم اجتماعی، فلسفه و کلام و روانشناسی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است.

خبرنگار: ایمن سادات موسوی نژاد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.