خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پروفسور هارولد کوئینگ: مسیحیت در مقایسه با تمام ادیان بیشترین قرابت را به دین اسلام دارد

مدیر مرکز مطالعات سلامت دانشگاه دوک آمریکا گفت: مسیحیان نزدیک‌ترین افراد به مسلمانان در مقایسه با تمام ادیان روی کره زمین هستند و قرابت اسلام و مسیحیت زیاد است.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، پروفسور هارولد کوئینگ، استاد دانشگاه‌های استندفورد در پنل روانشناسی دومین روز کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا به ارائه مقاله‌ای با عنوان «اسلام و سلامت روان: دلالت های کلینیکال و پژوهشی برای مواجهه با کرونا» پرداخت و اظهار کرد: خداوند در کتاب مقدس قرآن می‌فرماید مسیحیان نزدیک‌ترین افراد به مسلمانان در مقایسه با تمام ادیان روی کره زمین هستند و قرابت اسلام و مسیحیت زیاد است.

استاد و پژوهشگر ممتاز بین المللی در حوزه علوم رفتاری و روان درمانگری عنوان کرد: چرا نباید خدا و حقیقت او را باور کنیم زمانی که می‌خواهیم ما را در میان متقان قرار دهد و خداوند ما را به باغ‌ها و نهرها پاداش می‌دهد به ویژه برای کسانی که اهل کارهای خیر و حسنه هستند.

وی با بیان اینکه تأکید اسلام بر بزرگی، شکوه و جلال خداوند است، عنوان کرد: مسیحیت تأکید بر عشق، زیبایی و بخشش خداوند نسبت به بندگان دارد. ما بسیاری از مسائل را در زمینه بزرگی، رحمانیت، عشق و بخشایندگی خداوند می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.

کوئینگ به توصیف سلامت از دیدگاه پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: خداوند باید در زندگی وجود داشته باشد زیرا او شروع هر درمانی است و خدا نزدیک ما و حتی نزدیک‌تر از زندگی و روح انسان است و در ابتدای هر کاری باید ذکر و یاد خدا همراه ما باشد؛ به این صورت می‌توانیم درمان سلامت کامل را انجام دهیم.

وی بیان اینکه بهترین راه برای سلامت یک شخص این است که ارتباط خوبی با خدا برقرار کند، تصریح کرد: توصیه برای بیماران کوید ۱۹ این است که روابط خود با خداوند را گسترش دهند و تقویت کنند که بدون تردید اثر خود را می‌گذارد.

پروفسور هارولد کوئینگ

استاد دانشگاه‌های استندفورد و پکن با تأکید بر رسیدگی به نیازهای عاطفی و جسمانی همسایگان یادآور شد: حضرت محمد(ص) فرمودند خداوند برای کسانی که نسبت به افراد دیگر رحمان و مهربان نیستند هیچ رحمانیتی نشان نمی‌دهد و جبرئیل بسیار به ایشان فرموده بودند که به همسایگان خود با خوبی رفتار کن به طوری که این تصور ایجاد شده بود که همسایه وارث آنها خواهد بود.

وی با تأکید بر تزریق واکسن عنوان کرد: مراقب خود باشید و ماسک بزنید و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید و زمانی که در اجتماع حضور پیدا می‌کنید موارد بهداشتی را رعایت کنید و وضعیت جسمانی خود را مناسب نگاه دارید.

کوئینگ یادآور شد: ورزش، خواب مناسب، کنترل وزن، مصرف ویتامین‌ها می‌تواند در سلامت جسمانی مؤثر باشد. خوشحال باشید و از طریق عشق ورزیدن به خدا و عبادت خداوند اعمال مذهبی را به جا آورید و در برابر خدا تسلیم باشید و خودتان را بنده‌ای بدانید که در خدمت خدا هستید زیرا خدا بهترین حافظ برای شما است.

وی با بیان اینکه دین اسلام و مسیحیت از طریق ایمان، مناسک، عبادات و اعمال مذهبی بیشترین توجه را به سلامت روان و جسم دارد، تصریح کرد: یکتاپرستی در این دین‌ها وجود دارد و خدای واحد را پرستش می‌کنند و اعتقاد دارند که خداوند عاشق ما است بنابراین باید تسلیم او باشیم.

لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداجو در مواجهه با کرونا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب پنل‌های علوم اجتماعی، فلسفه و کلام و روانشناسی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

خبرنگار: ایمن سادات موسوی نژاد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.