خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وضعیت غزه جنگ نیست، یک تروریسم دولتی است

کریس هجز در مقاله‌ای با عنوان اسرائیل، دروغ برزرگ بر این نکته تاکید کرد که وضعیت غزه جنگ نیست، بلکه یک تروریسم دولتی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از Scheerpost در بخشی از مقاله‌ کریس هجز، نویسنده، خبرنگار و برنده جایزه پولیتزر با عنوان «اسرائیل، دروغ برزرگ» آمده است؛

 تقریبا همه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سعی می‌کنند بگویند حملات سال ۲۰۱۴ اسرائیل به غزه که منجر به کشته شدن ۲۲۰۰ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک شد، دروغ است. من مدتی را در غزه زندگی کرده‌ام که بزرگ‌ترین زندان بدون سقف جهان با حدود ۲ میلیون جمعیت است. این منطقه در معرض قحطی قرار دارد و درد و رنج ساکنان آن را به چشم خود نظاره کردم.

استفاده اسرائیل از جدیدترین سلاح‌های برای کشتار مردم بی‌گناه و آواره کردن ده‌ها هزار خانواده جنگ نیست، بلکه ترور دولتی است.

اسرائیلی‌ها نقض‌کننده اصلی قوانین بین‌الملل هستند. اسرائیل بیش از ۳۰ قطعنامه شورای امنیت و نیز بند ۳۳ از کنوانسیون چهارم ژنو را نیز نقض می‌کند. در این بند اشاره می‌شود که تنبیه جمعی افراد غیرنظامی جنایت جنگی است.

اسرائیل هرگز سرزمین اختصاصی یهودیان نبوده است. از قرن ۷ میلادی تا ۱۹۴۸ فلسطین پر از مسلمان بوده و این سرزمین هرگز خالی از سکنه نبوده است. یهودیان در فلسطین معمولا از اقلیت کوچکی تشکیل شده بودند. اسرائیل مدافع حاکمیت قانون نیست، در اسرائیل دموکراسی وجود ندارد، بلکه یک دولت آپارتاید است.

لابی اسرائیل در آمریکا صدها میلیون دلار خرج کرده که در انتخابات آمریکا دخالت کند، در حالی که این دخالت را به روسیه، چین و یا هر کشور دیگری نسبت می‌دهند. نواقص آمریکا و اسرائیل شبیه به یکدیگر است. هر دو کشور به سوی فاشیسم قرن ۲۱ حرکت می‌کنند که آغشته به زبان و ادبیات مذهبی است که می‌تواند آنچه از آزادی‌های مدنی و دموکراسی باقی مانده را به مخاطره بیاندازد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.