خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استفاده ابزاری از زنان برای کسب آرا در انتخابات محکوم شد

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با صدور بیانیه‌ای، استفاده ابزاری از زنان برای کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با صدور بیانیه‌ای استفاده ابزاری از زنان برای کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز میلاد کریمه اهل‌بیت(س) و آغاز دهه کرامت بر دختران عزیز و زنان بزرگوار ایران اسلامی که تحت عنایت رب کریم و در سفر کرامت رشد کرده و به موفقیت‌­های چشمگیری در عرصه‌­های علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی دست یافته‌­اند، مبارک باد.

ایران سربلند در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی قرار دارد.

در این ایام متأسفانه بار دیگر شاهد استفاده ابزاری از زنان برای کسب آرا هستیم. زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌­دهند بعد از انقلاب همواره در همه عرصه­‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی پیشرفت­‌های قابل توجهی داشته‌­اند، اما به دلیل ظلم مضاعفی که از دوران ستمشاهی نسبت به زنان نهادینه شده بود و نیز مشکلاتی که متوجه همه آحاد مردم هست، در اجرای قوانین و مصوبات مؤید حقوق زنان مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده است. اما این اشکالات نمی‌­تواند مستمسک عده‌­ای قرار گیرد که زنان قهرمان کشور را با افراد آسیب­‌پذیر و معتادین و … یکسان دیده و به جای دادن برنامه مدون برای حل مشکل آن‌ها، با ایجاد جو احساسی برخاسته از حس ترحم بخواهند رأی این قشر متفکر، فعال، خلاق، نجیب و فداکار را نسبت به خود جلب نمایند.

بهتر است کاندیدا‌های محترم بدانند زنان از حیث آمار، نیمی از جامعه هستند­ و از حیت آثار، کل جامعه‌­اند و نگاه ترحم‌آمیز را نوعی تحقیر و توهین دانسته و خواستار برخورد انسانی نسبت به همه آحاد جامعه چه زن و مرد هستند و مناسب است این جمله حضرت امام خمینی(ره) را مدنظر قرار دهند که فرمودند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان‏ ‎‏در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و‏‎ ‎‏همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد‏‎ ‎‏قرآن کریم فعالیت دارند».

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده این قبیل روش‌­ها و اقدامات را محکوم می­‌نماید و از مسئولین درخواست دارد که تذکرات لازم را به دست اندرکاران تبلیغات ریاست جمهوری بدهند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.