خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طالبان: حقوق زنان را در صورت عدم مغایرت با اسلام تضمین می‌کنیم

محمد نعیم، سخنگوی رسمی دفتر سیاسی جنبش طالبان اعلام کرد: طالبان تضمین می‎کند که به حقوق زنان در کار و تحصیل در صورت عدم مغایرت آنها با اسلام احترام گذاشته شود. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد نعیم، سخنگوی رسمی دفتر سیاسی جنبش طالبان گفت: ما به طور مکرر مواضع خود را در مورد حقوق زنان بیان کرده‎ایم. نمی‎دانم چرا این مسئله از یک طرف برای کسانی بسیار جالب به نظر می‎رسد و از طرف دیگر بسیار پنهان. ما مسلمان هستیم و حقوقی را  که دین مقدس اسلام به زنان داده، تضمین شده است.

وی افزود: این مسئولیت ماست اگر این حق تحصیل یا کار یا چیز دیگری باشد. اگر با اسلام، ملت و کشور ما مغایرت نداشته باشد، ما از این نظر مشکلی نداریم. ما بارها در این باره صحبت کرده‎ایم.

طالبان: حقوق زنان را در صورت عدم مغایرت با اسلام تضمین می‌کنیم

به نقل از اسپوتنیک، مذاکرات میان نمایندگان جنبش طالبان و مقامات افغانستان اخیرا در تهران برگزار شد. در آغاز این نشست، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد شکست ایالات متحده در منطقه صحبت کرد و بدین ترتیب خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را توضیح داد.

به گفته این دیپلمات، حضور آمریکا در افغانستان طی بیش از دو دهه خسارات زیادی به این کشور وارد کرده است. برای جبران این خسارات، سیاستمداران افغانستان «باید تصمیم‌های دشوار بگیرند» و گفت‌وگو کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.