خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازدید شارل میشل از «خور ویراب»، یکی از اولین کلیساهای ارمنی

شارل میشل، رئیس شورای اروپا که برای یک سفر کاری دو روزه در ایروان به سر می‌برد، پس از دیدار با نیکول پاشینیان به بازدید خور ویراب، یکی از اولین کلیساهای ارمنی رفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شارل میشل، رئیس شورای اروپا که برای یک سفر کاری دو روزه در ایروان به سر می‌برد، پس از دیدار با “نیکول پاشینیان”، کفیل نخست‌وزیری ارمنستان و حضور در مجموعه بنای یادبود شهدای نسل کشی ارمنیان و ادای احترام به شهدای میلیونی، به بازدید “خور ویراب”، یکی از اولین کلیساهای ارمنی رفت.

طی این بازدید که با همراهی “واهرام دومانیان”، وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان برگزار می‌شد، مهمان عالی رتبه اروپایی با میراث فرهنگی و تاریخ مسیحیت در ارمنستان آشنا شد.

در این بازدید “آندره‌آ ویکتورین”، سفیر اتحادیه اروپا و “آرتور مارتیروسیان”، معاون وزیر آموزش و علوم ارمنستان نیز شارل میشل را همراهی می‌کردند.

شارل میشل همچنین با همراهی “هایک ماروتیان”، شهردار ایروان گشت و گذاری در مترو ایروان پایتخت ارمنستان داشته است.

قابل ذکر است؛ “خور ویراب” یا “چاه عمیق” محلی است که “گریگور مقدس” بنیانگذار کلیسای ارمنی از سال ۲۸۷ الی ۳۰۱ میلادی، برای مدت ۱۴ سال در آنجا زندانی بوده است. بعد از خروج معجزه‌آسای “گریگور مقدس” از این سیاه چال و پذیرش مسیحیت در ارمنستان به سال ۳۰۱ میلادی این مکان به زیارتگاه مومنان تبدیل شد. بعدها و در سال ۶۴۲ میلادی یک دعاخانه در این جا ساخته شد که کمی بزرگتر شد و بالاخره در قرن هفدهم به شکل فعلی آن درآمد.

از گذشته دور به امروز نیز این مکان مقدس یکی از زیارتگاه‌های پرطرفدار مومنان مسیحی است.

منبع آراکس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.