خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| ایردراپ چیست؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که برای کسب اطلاعات بیشتر، سراغ گوگل یا دیگر موتور جستجو ها می روید، ایردراپ به همان هدف مورد نظر خود می رسد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، مفهوم ایردراپ در دنیای امروز نسبت به زمان گذشته که شامل کمک هایی به مردم در زمان جنگ یا بلایای طبیعی بود بسیار متفاوت شده؛ در حقیقت نوعی بازاریابی مختص ارزهای دیجیتال می باشد.

ایجاد یک ایردراپ با هدف سود آوری یا سرمایه گذاری نمی باشد، برای درک صحیح مفهوم آن به مثال زیر توجه کنید:

فکر کنید شما از طریق یکی از دوستان خود با شبکه ی اجتماعی ای آشنا می شوید که در ازای انجام چند کار ساده به شما ارز رایگان می دهند.

در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد قطعا مخاطبان زیادی جذب آن می شوند چرا که دریافت ارز رایگان در ازای انجام چند کار ساده چندان کار سختی نیست.

این چیزی که ما داریم راجبش صحبت می کنیم، در واقع همان هدف اصلی شخص یا موسسه عرضه کننده ایردراپ است؛ یعنی معرفی خود به مخاطبان بیشتر با هزینه ی کمتر. این معرفی میتواند با کیف پول، صرافی ارزهای دیجیتال و توکن و .. باشد.

به نظر شما چه حسی دارد وقتی به موجودی کیف پولتان نگاهی بیندازید، ببینید تعدادی توکن به آن اضافه شده است؟

حتما اولین فکری که به ذهنتان خطورمی کند این است که این توکن ها اشتباها به حساب شما ریخته شده است، در صورتی که اینطور نیست. توزیع کنندگان رمز ارز، گاهی با تشکیل ایر دراپ ها به افرادی که صاحب کیف پول اتریوم خود طی مبادله بایننس شده اند، توکن های رایگان ارائه می دهند. این موضوع از همان ابتدای عرضه اولیه ی اتریوم بارها اتفاق افتاده است.

تا کنون احتمالا بارها برای صاحبان کیف پول ETH اتفاق افتاده است که بعد از مبادله بایننس و دریافت کیف پول ETH، متوجه تعدادی توکن های اضافی در کیف پولشان بشوند که نمی دانند از کجا آمده است.

شاید از نظر خیلی از کاربران این کار غیر معقولانه باشد؛ اما در حقیقت این تصمیم نوعی فن بازاریابی است که از طرف عرضه کنندگان رمز ارز برای بالا بردن میزان آگاهی

مخاطبانی مانند سرمایه گذاران و دیگر علاقه مندان که از مشتری های ثابت صرافی ارز های دیجیتال هستند، می باشد.

اگر صاحب کیف پولی در اتراسکن باشید و آن را گاهی چک کنید، در صورتی که حساب شما دارای توکن باشد در بالای صفحه نواری به نام پیگیری توکن خواهید دید؛ درصورتی که آن را مشاهده نکنید یعنی هیچ توکن یا ایردراپی به حساب شما وارد نشده است.

توصیه می کنیم هرگز برای چک کردن موجودی کیف پول خود از کلید خصوصی برای باز کردن حساب تان استفاده نکنید.

عملکرد ایردراپ به چه صورت است؟

این ماجرا به واکنش افراد بعد از دریافت توکن ها برمیگردد. اگر روزی با باز کردن حساب خود توکن های رایگان را مشاهده کنید، چه واکنشی نشان می دهید؟ در گوگل سرچ می کنید؟ در مورد آن پرس و جو می کنید یا چندان جدی نمیگیرید؟

خب اگر شما هم از دسته افرادی هستید که برای کسب اطلاعات بیشتر، سراغ گوگل یا دیگر موتور جستجو ها می روید، ایردراپ به همان هدف مورد نظر خود می رسد. این که مخاطبان به یکی از رمزهای ارز آگاهی پیدا کنند، یکی از دستاورد های ایردراپ است.

اگر هم این موضوع را با دوستان دیگر خود در میان بگذارید، در واقع باز هم یکی از هدف های ایردراپ را عملی می کنید به این صورت که شما به خاطر سوالی که در ارتباط با دریافت توکن های رایگان برایتان پیش آمده، برای حل مشکل خود با دوستانتان مشورت می کنید و از این طریق اطلاعاتی بین شما رد و بدل می شود و میزان افرادی که آگاه میشوند روز به روز افزایش میابد.

ولی در صورتی که بعد از دریافت توکن ها آنها را زیاد جدی نگیرید، ایردراپ  که با هدف آگاه کردن شما از راز و رمز ارزها این کار را دنبال کرده است با شکست مواجه می شود.

ایردراپ

در آخر ایردراپ به روشی صرفا بالاتر از بازاریابی تبدیل شد. امروزه ایردراپ به استراتژی برای بالابردن ارزش های ارز تبدیل شده است که در آن به افرادی که ارز مورد نظر را خرید می کنند، متناسب با موجودی کل ارز رایگان جایزه می دهند.

خریدارانی که قصد دریافت ارز رایگان دارند و جزو افرادی هستند که روی رمز ارزها سرمایه گذاری می کنند باید ارز مورد نظر را خریداری کرده و برای افزایش  سهم شان باید بیشتر خرید کنند.

ICO هدفی جدید توسط ایردراپ

سیستم جدید فیسبوک با ممنوع کردن تبلیغات برای ICO ها ( توزیع اولیه رمزارزهای جدید) شرلیطی برای عرضه کنندگان ایجاد کرده که برای آشنا کردن رمزارزهای خود با مخاطب از ایردراپ به عنوان یک راه حل جایگزین برای تبلیغ کردن با عنوان پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنند.

بسیاری از ICO ها به دنبال پیداکردن مخاطبان جدید بر اثر زنجیره ای میان افراد تمرکز می کنند. به بیان دیگر یعنی در قبال آگاه کردن شما از وجود رمزارزها، انتظار دارند شما نیز به معرفی آنها در میان دوستان و آشنایان و اعضای خانواده خود باشید.

جمع کردن اطلاعات

از دیگر کاربرد های ایردراپ می توان به جمع کردن اطلاعات از طریق فرم های نظر سنجی و مشابه آن نام برد. در دنیای امروز که کمتر کسی حوصله پر کردن فرم های اینترنتی را دارد، استفاده از ایردراپ می تواند روش خوبی برای تشویق کاربران به پر کردن این فرم ها باشد.

در حقیقت این کار برای شخص یا موسسه ارائه دهنده فرم ها نیز می تواند سودمند باشد، چرا که با ارائه ایردراپ بستری برای جمع آوری اطلاعات کاربران خود با کمترین هزینه فراهم می کنند. این اطلاعات کمک شایانی به تصمیم گیری در ارتباط با کسب و کارشان می کند.

ایردراپ

ارائه یک کیف پول جدید

برای شخصی که میخواد کیف پول جدیدی ایجاد کند، ایردراپ یکی از بهترین ها و به صرفه ترین  گزینه ها برای انتخاب کیف پول جدید می باشد. از این طریق توکن های رایگان جایگزین شت کوین های بی ارزش در کیف پولتان خواهد شد.

زمان انجام فورک

در شبکه ارزهای دیجیتال مجموعه ای از قانون ها توسط برنامه نویسان آن ارز دیجیتال تعبیه شده است که کاملا ثابت وغیرقابل تغییر هستند. ایجاد تغییر در این مجموعه قوانین در صورت احساس لزوم از طریق ایجاد انشعاباتی در شبکه ممکن است.

در حقیقت برنامه شبکه رمز ارز منشعب شده با ایجاد تغییراتی در شبکه ی اصلی تشکیل می شود.

انواع مختلف ایردراپ ها

ایردراپ ها در ۳ دسته Bounty، Standard و Holder ها قرار می گیرد.

دسته اول ایردراپ های Bounty است که در قبال ریتوئیت کردن و عضویت در کانال تلگرام به شما توکن رایگان تعلق میگیرد.

دسته دوم ایردراپ هایی هستند که درصورت عضویت در یک وبسایت مقداری توکن یا کوین تعلق می گیرد، که با عنوان Standard  شناخته شده است.

ایردراپ سوم همان Holder ها هستند که در ازای نگه داری مقدار معینی بیت کوین یا اتریوم در ولت خود، مقداری توکن برای شما ارسال می کند.

سخن پایانی

درست است که ایردراپ ها با ارسال رایگان توکن ها مخاطبان خاص خود را جذب می کنند، اما دقت کنید لزوما سودآور نیستند پس بعد از آشنایی با سایت مربوطه در اولین قدم حتما از اعتبار شخص یا موسسه ارائه دهنده مطمئن شوید.

از آنجایی که از نظر خیلی از کاربران استفاده و شرکت در ایردراپ ها بسیار ساده می باشد، اما با توجه به مسئله های ضرر و شت کوین هایی بی ارزشی که خیلی از صاحبان کیف پول را درگیر خود می کند بهتر است برای شرکت در بازارهای پر نوسان ارزهای دیجیتالی دوره های آموزش آن را طی کنید تا ضرر کردن شما نیز به شدت کاهش یابد.

در عین ساده بودن ایردراپ ها شرایط برای کلاه برداری و ایجاد جوی در مخاطبان کاملا طبیعی است پس برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است آگاهانه اقدام کنید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.