خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضرت عیسی(ع) برای نجات آدم از گناه نخستین فدیه شد

کشیش یوبالیت آلدو:

نماینده اسقف کلیسای آشوری شرق ایران در سومین در نشست «موعود در ادیان» گفت: ظهور اولیه حضرت عیسی(ع) به عنوان موعود مسیحیان برای نجات آدم از گناه نخستین بود که سبب فیض و رحمت خداوند شد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، کشیش یوبالیت آلدو، نماینده اسقف کلیسای آشوری شرق ایران در نشست «موعود در مسیحیت» اظهار کرد: منظور از موعود در مسیحیت حضرت عیسی(ع) است که ظهور کرده و منظور از اینکه گفته شده در آینده خواهد آمد، ظهور ثانویه ایشان است که در این فاصله ما باید نجات یا تقدیس شدن را زندگی کنیم یعنی با اعمال نیک که به واسطه ایمان به خدا محقق می شود، منتظر موعود باشیم.

وی با بیان اینکه اندیشه منجی در مسیحیت شامل میانجی بین گناه نخستین و بشر است و دیگری موعود است که در آخرالزمان همراه با ملکوت می آید، تصریح کرد: به مسیح به عنوان انسان کامل اعتقاد داریم که به خاطر گناهان انسان فدیه شد و به زمین آمد در واقع کاری که ایشان کرد باعث شد انسان بتواند با خداوند ارتباط برقرار کند، نه ارتباط برمبنای قانون بلکه براساس رحمت خداوند.

کشیش یوبالیت آلدو خاطرنشان کرد: در کاری که حضرت عیسی(ع) انجام داد فیض و رحمت خداوند را می بینم؛ فیض به معنای «محبت بیش از حد» که من لایق آن نیستم و به واسطه آن فیض می توانم با ایمان به حضرت عیسی مسیح از گناه به آزادی نجات پیدا کنم به عبارت دیگر حضرت مسیح منجی من هست و در آینده خواهد آمد و اگر انسان به اعمالی که در کتاب مقدس آمده عمل کند، رستگار خواهد شد.

وی متذکر شد: مسیح نیامده بود که روی زمین حکمرانی یا سرزمینی را فتح کند، آمده بود بر قلب‌ها حکمرانی کند که اساس آن فیض و رحمت است، حضرت عیسی(ع) آمده بود روح انسان را که در اسارت بود، نجات دهد.

کشیش یوبالیت آلدو: حضرت عیسی(ع) برای نجات آدم از گناه نخستین فدیه شدنماینده اسقف کلیسای آشوری شرق ایران بیان کرد: فقط خداوند از زمان ظهور موعود آگاه است و از نشانه های آن جنگ، خونریزی، ناعدالتی و فراگیری گناه است که آمدن دوباره مسیح را هشدار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ثمره ظهور حضرت عیسی(ع) فراگیر است و شامل همه انسان‌ها می شود زیرا دیدگاه خدای متعال با انسان متفاوت است و اینکه‌ فقط مسیحیان با ظهور منجی نجات پیدا می کنند با عدالت خداوند سازگار نیست.

کشیش یوبالیت آلدو در خصوص ارتباط منجی با رستاخیز مطرح کرد: تمام دکترین و تفکر مسیحیت برپایه رستاخیز مسیح از مردگان پایه ریزی شده است.

گفتنی است، سلسله نشست‌های «موعود در ادیان» با رویکردهای زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی در حال برگزاری است.

خبرنگار ملیحه ترزفان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.