خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رونمایی از «دین، انیمیشن، سبک زندگی»؛ آخرین کتاب مرحوم فرج‌نژاد

کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» آخرین اثر زنده‌یاد محمدحسین فرج‌نژاد در مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت محمدحسین فرج‌نژاد نویسنده و روحانی جهادگر همراه با رونمایی از آخرین اثر وی با عنوان «دین، انیمیشن، سبک زندگی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این‌مراسم محمد حسنی مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با تجلیل از شخصیت مرحوم فرج نژاد، از وی با عنوان بسیجی مجاهد و نستوه، اهل قلم، دشمن شناس و دشمن‌ستیز، رسانه‌شناس، طلبه محقق و مهذب و استادی شاگردپرور یاد کرد و عروج او را در روز عرفه و پس از قرائت دعای عرفه، ضایعه‌ای دردناک برای اهالی فرهنگ، هنر ورسانه انقلاب و ره‌توشه‌ای برای او دانست.

وی افزود: محمد حسین فرج نژاد برای فرهنگ، هنر و رسانه این‌مرز و بوم دغدغه‌مند بود و به کار فرهنگی نه نمی گفت. مدتی پیش به مرحوم فرج نژاد گفتم در حوزه‌های نظری و تئوریک و فلسفه و کلام اساتید دیگر فعالیت می‌کنند اما آنچه امروز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و خلا آن احساس می‌شود تحقیق و پژوهش در خصوص عناصر رسانه‌ای، به‌ویژه انیمیشن است که کمتر کاری برای آن انجام شده و درخواست کردم در این حوزه به تالیف و نگارش بپردازد. ایشان که از هیچ تلاشی برای کار فرهنگی دریغ نمی ورزید، با آغوش باز از این‌پیشنهاد استقبال کرد. این کتاب در مراحل پایانی بود که ایشان آسمانی شدند و به همت دوستان و همکاران ایشان این کار نهایی و در موسسه پژوهش و نشر جمکران کار برای رونمایی در مراسم چهلمین روز درگذشت‌شان آماده شد.

مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر کتاب جمکران در ادامه گفت: این‌کتاب به بررسی و شکل گیری عناصر سیاسی، تئوریک و فرامتن صنعت انیمیشن در شرق و غرب پرداخته و تاثیرات روانشناختی و فیزیولوژیکی انیمیشن به عنوان یک محصول پر مصرف و پربسامد در زندگی امروز کودکان و خانواده ها را بررسی می‌کند. امیدوارم این‌کتاب مورد توجه اساتید، محققین و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای قرار گرفته و به نگرش عمیق‌تر و جامع‌تر محتواهای رسانه‌ای در جامعه کمک کند.

در پایان، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و محمد حسنی مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران از کتاب «دین‌، انیمیشن، سبک زندگی» که در ۶۰۰ صفحه منتشر شده، رونمایی شد.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.