خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها کمک کند

رئیس دانشگاه ادیان در دیدار با سفیر ژاپن:

کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌گو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری سرپرست مدیریت همکاری های علمی و بین المللی و سرکار خانم دکتر منصوره زارعان رئیس پژوهشی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده نیز حضور داشتند، با خوش آمدگویی به سفیر ژاپن، آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب را برای گسترش همکاری علمی با ژاپن اعلام کرد.

اهمیت شناخت داشته های دو فرهنگ بزرگ و کهن ایران و ژاپن

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابراز علاقه به توسعه روابط با ژاپن گفت: امیدوارم این دیدار سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌های ژاپن باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت داشته های دو فرهنگ بزرگ و کهن ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن دارای دو فرهنگ غنی و کهن هستند و کمتر کشوری را می توان یافت که چنین سابقه تمدنی را دارا باشد. در دو پایانه شرق و غرب جهان این دو فرهنگ نسبت به یکدیگر علاقه مندی های فراوانی دارند که وظیفه ماست نسبت به شناخت هر چه بیشتر این داشته ها به دو ملت بزرگ ایران و ژاپن گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب افزود: تأکید دانشگاه ادیان و مذاهب برای گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های معتبر خارجی از جمله ‌دانشگاه‌های ژاپن است و دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها نیز کمک کند.

گسترش روابط دانشگاهی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن

وی همچنین بر لزوم امضای تفاهم نامه همکاری و اقدامات عملی برای همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن تأکید کرد و گفت: این فرصت بسیار خوبی برای همکاری دانشگاه‌های ژاپن در زمینه‌‌های مورد علاقه با دانشگاه ادیان و مذاهب است.

آقای کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و با اشاره به جایگاه برتر علمی دانشگاه ادیان و مذاهب از وجود چنین دانشگاهی که در زمینه شناخت ادیان و مذاهب فعالیت می‌کند اظهار خرسندی کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بین المللی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار امیدواری کرد: روابط بهتر و بیشتری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن شکل گیرد و خواستار گسترش روابط دانشگاهی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن شد.

دو طرف همچنین در این دیدار در باره تبادل استاد و دانشجو، مبادلات فرهنگی، بورسیه‌های تحصیلی، برگزاری کارگاه آموزشی و پژوهش‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار حجت الاسلام نواب با سفیر ژاپن و گفتگو پیرامون دیپلماسی علمی

دیدار حجت الاسلام نواب با سفیر ژاپن و گفتگو پیرامون دیپلماسی علمی

دیدار حجت الاسلام نواب با سفیر ژاپن و گفتگو پیرامون دیپلماسی علمی

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.