خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واتیکان جامعه جهانی را به «همبستگی برادرانه» فراخواند

باتوجه به همه گیری کرونا، واتیکان جامعه جهانی را به «همبستگی برادرانه» فراخواند. در این فراخوان به بحران انسانی در افغانستان و جنگ در سوریه و مشکلات سیاسی و اقتصادی لبنان به طور خاص اشاره شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کاردینال پیترو پارولین، یکی از عالی رتبه ترین مقامات واتیکان از طریق پیام ویدئویی، خطاب به حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی بر بحران کنونی که جهان را فرا گرفته است، غلبه کند.

وی گفت که کشور های عضو سازمان ملل متحد باید باهم همکاری کنند تا از «رنج و مرگ بیهوده» در کشور هایی که با کمبودهای بهداشتی و پزشکی مواجه هستند ، جلوگیری کنند.

نماینده پاپ تأکید کرد: «واکسن ها باید برای همگان، به‌خصوص در کشورهایی که با جنگ و مشکلات اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند، قابل دسترس باشند.»

کاردینال پارولین از شکاف در سیستم اقتصادی جهان سخن گفت که فقرا را فقیر تر کرده است و باید در اینباره بازنگری اساسی شود.

دومین مقام بلندپایه واتیکان از جنگ‌های ناتمام در بخش‌های مختلف جهان سخن گفت و به صورت مشخص درباره بحران انسانی در افغانستان و جنگ در سوریه و مشکلات سیاسی و اقتصادی لبنان هشدار داد.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.