خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خاخام صهیونیستی، پاپ فرانسیس را به چالش کشید

رئیس خاخام های صهیونیستی در نامه ای به واتیکان از سخنان ۱۱ آگوست پاپ فرانسیس ابراز نگرانی کرد. این نامه برای اولین بار توسط رویترز منتشر شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، پس از سخنان ۱۱ آگوست پاپ فرانسیس درباره تورات و نجات بخش نبودن آن، خاخام صهیونیستی، پاپ را به چالش کشید و از او خواست درباره تفکراتش در مورد یهودیت توضیح دهد.

سخنان پاپ فرانسیس مانند تفکرات سوپرسیتیسم یا الهیات جایگزین است؛ بر اساس این تفکر، مسیحیان معتقدند که دین مسیحیت جایگزین، یهودیت شده است و یهودیان باید زندگی و نجات خود را در مسیحیت پیدا کنند. دیدگاهی که کلیسای کاتولیک در سال ۱۹۶۵ آن را در یک بیانیه ای رد کرد و رابطه ای تازه با یهودیان آغاز شد.

آروسی و واکنش هایش به سخنان پاپ فرانسیس

آروسی، خاخام صهیونیستی ادعا می‌کند که پاپ فرانسیس اعلام کرده است، اعمال یهودیان در عصر حاضر نسخ شده  و تنها مسیحیت دین برگزیده است.

آروسی به عنوان یک خاخام صهیونیستی در رده بالا، نامه اعتراضی خود را برای کاردینال کوپ فرستاد. کاردینال کوچ مسئول روابط مذهبی با یهودیان است. ماسیمو فاجیول ، استاد الهیات و مطالعات دینی دانشگاه ویلانوا که در واتیکان مطالعه می کن ، می گوید ممکن است پاپ در قسمتی از کلمات خود دقت کافی به خرج نداده است. هر چند بسیاری از اندیشمندان مطمئن هستند که واتیکان به تفکرات گذشته‌ی خود باز نمی‌گردد اما باید توجه داشت که هر نوع سیگنال منفی در این زمینه می‌تواند خطرناک باشد.

از زمان Nostra Aetate، کلیسا چندین گام برای بهبود روابط یهودیان و کاتولیک ها برداشته است. در سال ۱۹۹۸ واتیکان از بی عملی خود در زمان هولوکاست عذرخواهی کرد. در سال ۲۰۱۵، واتیکان بیانیه‌ای را منتشر کرد که برای اولین بار به صراحت به کاتولیک ها توصیه می کند که برای تبدیل یهودیان و جذب آنها به مسیحیت تلاش نکنند.

در پایان آروسی خواستار شد: «ناراحتی ما را به پاپ فرانسیس منتقل کنید» و از پاپ  نیز خواست «اطمینان حاصل کند که هرگونه نتیجه تحقیر آمیز از این خطبه به وضوح نفی می شود» فاجیولی گفت انتظار دارد کاردینال کوچ یا خود پاپ به این نامه پاسخ دهند.

مترجم: سامان روزبهانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.