خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجارب سلامت معنوی در بحران کرونا را حفظ کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه قطعاً بحث سلامت معنوی در کنترل بحران کرونا تأثیر بسیار دارد، گفت: می‌توان از تجارب سلامت معنوی در ایام کرونا در اپیدمی‌های دیگر استفاده کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرا، در پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» که در مجتمع ولایت این دانشگاه برگزار شد، اهمیت سلامت معنوی را در بحران شیوع کرونا یادآور شد و افزود: قطعاً بحث سلامت معنوی در کنترل بحران کرونا تأثیر زیادی دارد و جا دارد این قضیه را به خوبی احیا کنیم و در این زمینه هم اندیشمندانی فعالیت کرده‌اند.

لطفی با بیان اینکه می‌توان از تجارب سلامت معنوی در ایام کرونا در اپیدمی‌های دیگر استفاده کرد، گفت: امیدواریم جنبه‌های مختلف همایش در این سه روز با مطالب بیان شده و تبادل تجربیات علما و اساتید و دانشجویان به نقطه مطلوب برسد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز طب ایرانی ـ اسلامی است که برگزاری این همایش با این مأموریت همخوانی دارد.

لطفی با تأکید بر اینکه اجرای چنین همایشی به ارتقای این مأموریت قطعاً کمک خواهد کرد، گفت: عنوان همایش همگی قابل توجه هستند که اندیشمندان بنام این حوزه‌ها در این زمینه در همایش سخنرانی خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: یکی از بخش‌های همایش مراقبت متعالی در منزل است که این مسئله به‌ویژه در ایام شیوع کرونا طرفدار بسیایر داشت و کمک کرد تا بیمارانی که نمی‌خواستند در محیط بیمارستان باشند، از بیماری نجات پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: این همایش به همت مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.