خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش فشار‌ها برای استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان

به نوشته الدیار فشار «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر به قرداحی کمتر از فشار «بشاره الراعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان به وی نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه «الدیار» چاپ بیروت با اشاره به فشار‌های سنگین بر قرداحی برای استعفا نوشت: فشار «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر به قرداحی کمتر از فشار «بشاره الراعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان به وی نیست. قرداحی در دیدار جمعه گذشته به الراعی گفته است اگر وی تضمین می‌کند که این موضوع با استعفای وی پایان پیدا می‌کند، استعفا می‌دهد. الراعی به وی پاسخ داده است که درباره این امر با طرف‌های مربوطه گفتگو می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده است:، اما «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از قرداحی نخواسته که استعفا کند بلکه گفته است موضوع را بررسی می‌کند و تصمیم مناسبی می‌گیرد.
روزنامه الدیار نوشت: میقاتی در حاشیه نشست تغییرات آب و هوایی در انگلیس با مقامات تعدادی از کشور‌ها دیدار کرده و چشم‌ها به دیدار وی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دوخته شده بویژه آنکه میقاتی وعده حمایت آمریکا، اروپا و قطر برای ادامه دولتش را دریافت کرده است.
اما قرداحی در خصوص این فشار‌ها به روزنامه الدیار گفت: رنج لبنانی‌های مقیم خارج و ترسشان از هر اقدام احتمالی که ممکن است آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد درک می‌کند، اما این مسأله به موضوع عزت ملی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: من به پُست و صندلی نچسپیده‌ام، اما مسأله عزت است.
وی اضافه کرد: موضوع تحت بررسی است و من منتظر بازگشت میقاتی از نشست گلاسکو هستم تا تمام برگ‌ها روی میز قرار گیرد و پس از آن تصمیمی مورد توافق من و وی اتخاذ شود.

منبع صدا و سیما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.