خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای اسکاتلند به ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت داد 

کلیسای اسکاتلند در اقدامی با رای مثبت به ازدواج همجنس‌گرایان اجازه حضور کشیشان در این مراسمات را صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، هیئت تصمیم‌گیرنده مجمع عمومی کلیسای اسکاتلند، روز دوشنبه با ۲۷۴ رای موافق در برابر ۱۳۶ رای مخالف به ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت داد تا کشیشان و شماسان اجازه حضور در مراسم عروسی همجنس‌گرایان و جاری کردن خطبه عقد را داشته باشند.

این رای مثبت با وجود هشدارهای شدید‌الحنی صورت گرفت که این اقدام را گامی موثر در فروپاشی اتحاد کلیساهای انگلستان ارزیابی می‌کنند.

بر اساس قوانین جدید از این پس در خطبه عقد از عبارت “پیوند بین زن و مرد و زن و شوهر استفاده نمی‌شود و کلمه “شریک” به جای آن به کار می‌رود.

کلیسای اسکاتلند بزرگ‌ترین کلیسای بریتانیا است که اجازه ازدواج همجنس‌گرایان را صادر کرده است و این اقدام سبب شکاف در مذهب پروتستان خواهد شد.

کلیسای اسکاتلند و همجنس‌گرایان

کلیسای انگلیس پیوسته از تایید ازدواج همجنس‌گرایان خودداری کرده است.

در سال ۲۰۱۷، برای اولین بار کلیسای اسقفی اسکاتلند، که متعلق به کلیسای آنگلیکن است، در مجمع خود به ازدواج همجنس گرایان رای مثبت داد. مباحث و رویدادهای کلیسای ولز نیز حاکی از این است که در چند سال آینده به جمع موافقان این قانون بپیوندد. متدیست ها، کویکرها و کلیسای اصلاحات متحد نیز به این جدال وارد شده‌اند.

کشیشان منتقد می‌گویند حق اعتراض برای آنها محفوظ است و به زودی در مجمع عمومی مخالفت خود را با این رای‌گیری اعلام خواهند کرد.

از جنله کشیش آلیستر کوک به گاردین گفت که با این اقدام مخالف است و سنت ازدواج فقط بین یک‌مرد و یک زن ممکن است. او گفت که این غیرصادقانه است که بگوییم این رای‌گیری حاصل اجماع برخی کشیشان در کلیسای اسکاتلند بوده است. این سیاست کلی کلیسا است که سبب تغییر جهت شدید الهیاتی برای کلیسا خواهد شد و پیامدهای گسترده‌ای در کل روند مسیحیت به جا خواهد گذاشت.

منبع گفتگوی ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.