خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی صنعت حلال جهان در پنج‌ سال آینده

به گفته کارشناسان، گردش مالی بازار جهانی محصولات و خدمات صنعت حلال جهان با رشد ۳۰ درصدی در پنج سال آینده به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجم صنعت حلال جهان که شامل بخش عظیمی از امور مالی گرفته شده تا مواد غذایی، گردشگری، نساجی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و دارویی از مرز هفت تریلیون دلار گذشته است و به گفته فعالان این بخش، در پنج سال آینده به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

ترکیه که با موقعیت ژئوپلیتیکی و پروژه‌هایی که انجام می‌دهد به پایگاه بازار حلال تبدیل می‌شود، در پنج سال گذشته سهم خود را در این بازار برابر کرده و به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

یونس آته، رئیس شورای جهانی حلال گفت که حجم بازار جهانی حلال در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کووید ۱۹ نیز در این رشد سریع است، گفت: یکی از پایه‌های محصولات حلال، بهداشت است. در طول دوره همه‌گیری، علاقه مردم به محصولات سالم و بهداشتی افزایش یافت. این امر باعث افزایش محصولات حلال شد.

وی با توجه به بازار جهانی حلال به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد، گفت: تخمین زده می‌شود که در پنج سال آینده حجم مالی اسلامی به ۳.۵ دلار تریلیون دلار، صنعت غذا و نوشیدنی به دو تریلیون دلار، صنعت گردشگری حلال به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. ، صنعت آرایشی و بهداشتی به ۲۰۰ میلیارد دلار و مد اسلامی به بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار می رسد.

با اشاره به اینکه سال‌ها پیش به پتانسیل‌های موجود در این بازار پی برده و کار خود را برای اجلاس و نمایشگاه حلال آغاز کردند، گفت: ما با سازماندهی منظم کشور، خود را به پایگاه بازار حلال جهانی تبدیل می‌کنیم و به افزایش سرمایه ترکیه در بازار می‌پردازیم. جهانی حلال کمک کرده‌ایم.

به گفته ها، سهم ترکیه در بازار حلال هر سال در حال حاضر افزایش یافته و در حال حاضر از ۱۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. با این حال، هنوز راه زیادی در پیش است.

وی افزود: با رویدادهایی مانند نمایشگاه حلال که برگزار می‌کنیم، قصد داریم طی پنج سال، سهم ترکیه در بازار حلال را به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار برسانیم.

نهمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی بین ۲۴ تا ۲۷ نوامبر (۳ تا ۶ آذر) امسال در مرکز نمایشگاه استانبول برگزار می‌شود. این نمایشگاه با هماهنگی مؤسسه استاندارد و مقیاس‌شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) و همکاری مرکز توسعه تجارت اسلامی (ICDT) برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود نزدیک به ۵۰۰ شرکت از تقریباً ۴۰ کشور جهان در این سازمان مشارکت کنند.

اته همچنین خاطرنشان کرد که آن‌ها انتظار دارند در مجموع ۴۰ هزار بازدیدکننده مانند سال ۲۰۲۱ داشته باشند.

در همین حال، هشتمین اجلاس جهانی حلال امسال با شعار «برای تجارت پایدار: تمام جنبه‌های صنعت حلال را بررسی کنید» افتتاح می‌شود.

بیش از ۵۰ سخنران بین‌المللی در ۱۱ جلسه مختلف اجلاس سخنرانی خواهند کرد. همچنین المپیاد بین‌المللی سرآشپزان با حضور سرآشپزان بین‌المللی از نزدیک به ۴۰ کشور جهان زیر چتر برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، یک منطقه ویژه برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های خود را با سرمایه‌گذاران بین‌المللی معرفی کنند و بدین ترتیب فرصتی برای کارآفرینان جوان ایجاد شود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.