خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقض حقوق دانش‌آموزان مسلمان در هند با ممنوعیت حجاب در مدارس

ممنوعیت حجاب در مدارس توسط دولت «نارندرا مودی» به شدت بر سلامت روان دانش‌آموزان مسلمان در هند و همچنین دسترسی آن‌ها به فرصت‌های یادگیری تأثیر گذاشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اعمال ممنوعیت حجاب در مدارس توسط دولت «نارندرا مودی» با حاکمیت حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به شدت بر سلامت روان دانش‌آموزان مسلمان در هند و همچنین دسترسی آن‌ها به فرصت‌های یادگیری تأثیر گذاشته است.

گزارشی با عنوان «بستن دروازه‌های آموزش: نقض حقوق دانش‌آموزان مسلمان» توسط شعبه اتحادیه خلق برای آزادی‌های مدنی«کارناتاکا» به مناسبت سالگرد تولد فاطمه شیخ، اولین زن معلم مسلمان در هند منتشر شد.

در این گزارش آمده است که ممانعت دانش‌آموزان مسلمان از حضور بر سر کلاس‌های درس یا امتحانات مدارس به شدت بر سلامت روان آن‌ها تأثیر گذاشته است.

گزارش اتحادیه خلق برای آزادی‌های مدنی پس از گزارش «ایندین اکسپرس» منتشر شده است که نشان می‌دهد پذیرش دانشجویان و دانش‌آموزان مسلمان در کالج‌های دولتی پیش دانشگاهی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

این گزارش تأثیر ممنوعیت حجاب بر دانش‌آموزان مسلمان را مستند کرده و به صحبت‌های دانشجویان مسلمان این ایالت که آزار، تحقیر و انزوا را تجربه کرده‌اند، اشاره کرده است.

دانش آموزان مسلمان هند
دانش‌آموزان با صحبت در مورد تأثیر ممنوعیت حجاب، آنچه را که علیه آن‌ها اتفاق افتاده است، بیان کردند/ عکس: شبستان

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اجرای خودسرانه و ناگهانی ممنوعیت حجاب قبل از پایان سال تحصیلی به ویژه در ایام امتحانات برای دانش‌آموزان مسلمان سراسر کشور شوکه کننده بود.

تقریباً همه دانش‌آموزانی که با محققان اتحادیه خلق برای آزادی‌های مدنی مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که از ده سالگی حجاب داشته‌اند و از این رو اجبار به حذف حجاب در مکان‌های عمومی و مؤسسات آموزشی باعث شده احساس ناراحتی، ناامنی و تحقیر کنند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.