خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروزی حزب آزادی در انتخابات هلند مسلمانان این کشور را نگران ساخته است

با پیروزی حزب آزادی (پی وی وی) در انتخابات روز چهارشنبه هفته گذشته در هلند مسلمانان این کشور به شدت نگران شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از گاردین “خیرت ویلدرس”، سیاستمدار راست افراطی و رهبر حزب آزادی هلند موفق شد سی وهفت کرسی را در انتخابات این کشور از آن خود کند.

کسب سی و هفت کرسی از مجموع صد و پنجاه کرسی موجود در پارلمان هلند از سوی یک حزب بالاترین عدد ممکن به شمار می رود.

حزب آزادی هلند به اسلام ستیزی معروف است و مسلمانان این کشور پیش بینی می کنند با به قدرت رسیدن رهبر این حزب مساجد مسدود و قرآن و پوشیدن روسری(حجاب) در ادارات دولتی هلند ممنوع گردد.

“محسن کوکتاس”،عضو نهاد ارتباط مسلمانان با دولت در هلند، نگرانی و ترس مسلمانان هلند از روی کار آمدن خیرت ویلدروس را شدید توصیف نمود.

وی ابراز امیدواری می کند مردم در سراسر هلند برای دفاع و حفاظت از حاکمیت قانون با یکدیگر متحد شوند.

حزب آزادی تلاش می کند یک ائتلاف با دیگر احزاب فعال در هلند ایجاد کند اما دیدگاه های افراطی این حزب رسیدن به این هدف را دشوار ساخته است.

باید گفت در انتخابات هفته گذشته هلند حزب چپ گرای گرین با کسب بیست و پنج کرسی دوم و حزب محافظه کار لیبرای برای آزادی و دموکراسی با کسب بیست و چهار کرسی سوم شدند.

محسن کوکتاس می گوید نتیجه انتخابات اخیر هلند برای مسلمانان این کشور شوکه کننده بوده است. مسلمان انتظار چنین پیروزی از سوی حزب آزادی را نداشتند و تصور نمی کردند یک حزب ضد اسلام و ضد اصول حاکمیت قانون بتواند در انتخابات هلند به چنین پیروزی بزرگی دست یابد.

خیرت ویلدرس پیش از این و طی سال‌ها لحن اسلام‌ستیزانه شدیدی داشته، اما در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر، این لحن را تعدیل کرد و بیشتر به مسائل اقتصادی اقشار کم‌درآمدتر و معضل کمبود مسکن در کشور پرداخت.

او در سخنرانی پس از پیروزی خود گفت: «مردم هلند اکنون به مقابله با سونامی پناهجویان رأی داده‌اند.»

خیرت ویلدروس اسلام را یک ایدئولوژی فاشیستی نشات گرفته از یک فرهنگ عقب افتاده می داند.

وی معتقد است اسلام یک دین عقب مانده است.

ویلدروس از سال دو هزار و چهار میلادی تاکنون تحت حفاظت پلیس قرار دارد. وی یک بار در سال دو هزار و شانزده پس از اینکه در اجتماعی مراکشی ها را تفاله خواند به تعصب گرایی متهم شد.

محمد آکنین از رهبران سرشناس مسلمان در شهر تیلبورگ هلند نیز گفت مسلمانان نگرانند که ویلدروس بلافاصله دستور ممنوعیت حجاب در هلند را صادر کند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.