خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس در اولین سالگرد درگذشت بندیکت شانزدهم: تصمیم بندیکت برای بازنشستگی شجاعانه بود

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: پرهیزگاران، پاپ بندیکت شانزدهم را دوست دارند، رهبری وی را ستایش می‌کنند و به مقام والای وی احترام می‌گذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس” پاپ فرانسیس، رهبر مذهبی کاتولیک های جهان، ضمن ادای احترام به پاپ بندیکت شانزدهم، علاقه و خرد وی در رهبری کلیسای کاتولیک را ستود.

فرانسیس خاطرنشان کرد: پرهیزگاران، بندیکت شانزدهم را دوست دارند، رهبری وی را ستایش می کنند و به مقام والای وی احترام می گذارند.

باید گفت پاپ بندیکت شانزدهم که اولین پاپ بازنشسته در شش قرن اخیر قلمداد می شود، سی و یکم دسامبر سال گذشته و پس از ده سال در مقام پاپ بودن در سن نود و پنج سالگی چشم از جهان فرو بست و در کلیسای سن پیتر باسیلیکا به خاک سپرده شد.

پاپ فرانسیس در سخنان به دفعات تصمیم پاپ بندیکت شانزدهم برای نشسته شدن را شجاعانه توصیف و تاکید نمود ممکن است وی نیز راه بندیکت را در پیش بگیرد.

این اظهارات پاپ فرانسیس در حالی بیان می شود که پاپ بعد از مرگ بندیکت شانزدهم مقام پاپ بودن را یک وظیفه ابدی اعلام کرد.

برخی کارشناسان دینی مسیحی وجود دو پاپ همزمان را منشا برخی مشکلات احتمالی می دانند.

آنها تاکید می کنند در صورتیکه پاپ فرانسیس نیز همانند بندیکت شانزدهم از مقام خود استعفا بدهد و جایگزینی برای خود معرفی کند در صورتیکه قبل از استعفا برای مشکلات احتمالی چاره ای سنجیده نشود وجود دو پاپ می تواند برای واتیکان درد سر ساز باشد.

پاپ بندیکت شانزدهم که بیست و پنج سال رهبری کلیسای کاتولیک جهان را برعهده داشت به محافظه کاری مشهور بود. محافظه کاران و سنت گرایان مسیحی اما شیوه رهبری دینی وی را می پسندیدند.

همین سنت گرایان و محافظه کاران مسیحی  اما اکنون و یک سال پس از مرگ بندیکت از پاپ فرانسیس به دلیل اعمال برخی اصلاحات در اصول کلیسا انتقاد می کنند.

پاپ فرانسیس اکنون به نظر می رسد خود را از سایه بندیکت شانزدهم خارج ساخته و در اعمال نظرات اصلاحی ترقی خواهانه خود آزادانه تر عمل می کند.

از سویی هم منشی خصوصی پاپ بندیکت شانزدهم در مراسم اولین سالگرد درگذشت بندیکت در واتیکان ابراز امیدواری نمود پسوند “مقدس بودن” به بندیکت اعطا شود.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، نیز در پیام ارسالی خود بندیکت را مقام والای قرن و صاحب خرد کلان عنوان نمود که توانست دین و خرد را به خوبی ترکیب نماید.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.