خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام هراسی در برزیل پس از جنگ غزه افزایش یافته است

براساس یک نظرسنجی تازه اسلام هراسی در برزیل پس از جنگ اسرائیل و حماس در غزه افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره” در نظرسنجی انجام شده از سوی گروه مردم شناسی دانشگاه سائوپائولو در زمینه های اسلامی و عربی، آمده است تقریبا شصت درصد از مسلمانان برزیل در دو ماه اخیر افزایش اسلام هراسی و عدم تحمل مذهبی را تجربه کرده اند.

یافته های نظرسنجی نشان می دهد گزارش‌های آزار و اذیت مسلمانان برزیل از زمان آغاز جنگ در سرزمین‌های اشغالی گسترده‌تر شده است.

پروفسور «فرانسیروسی باربوسا» سرپرست نظرسنجی انجام شده از ۳۱۰ مسلمان برزیلی، گفت: بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از آغاز جنگ غزه تا کنون توهین‌هایی دریافت کرده اند که منعکس کننده تنش علیه مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان به دلیل تبلیغات منفی رسانه‌ها و دولتمردان ضد اسلامی است.

این نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شد، همچنین نشان داد بسیاری از پاسخ دهندگان برای اولین بار، اسلام هراسی را در برزیل تجربه کرده‌اند.

باربوسا گفت: حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان تایید کردند تبعیض را چه در رسانه‌های اجتماعی و چه در محل کار یا مکان‌های عمومی متحمل شده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد زنان مسلمان بیشتر از مردان در دو ماه اخیر، عدم تحمل مذهبی را تجربه کرده‌اند.

تبعیض+علیه+مسلمانان
اخیرا ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد شخصی در حومه سائوپائولو به سمت یک زن مسلمان می رود و روسری را از سر او می کشد این ویدئو از سوی رسانه سی ان ان برزیل نیز پخش شد

در یک گزارش دولتی که در ماه ژوئیه منتشر شد، آمده بود عدم تحمل مذهبی قبلا بیشتر در مورد افراد با ریشه آفریقایی رخ می داد، اما اکنون بر افراد بومی، مهاجران و نوکیشان از جمله مسلمانان و یهودیان نیز تاثیر گذاشته است.

برزیل یک کشور عمدتا مسیحی است و حدود ۱۲۳ میلیون کاتولیک در آن زندگی می‌کنند.

براساس آمار گفته می شود حدود یک میلیون و پانصد هزار مسلمان از گذشته های دور در برزیل زندگی می کنند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.