خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازماندگان حملات تروریستی انگلستان: حساب مسلمانان را از تروریستان جدا بدانید

جمعی از بازماندگان حملات تروریستی سالهای گذشته انگلستان در نامه ای سرگشاده بر جدا دانستن حساب مسلمانان از تروریستان تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “گاردین” پنجاه تَن از بازماندگان حملات تروریستی سالهای گذشته در بریتانیا از جمله حملات تروریستی “منچستر ارنا” در سال ۲۰۱۷ و “لندن بریج” با امضای نامه ای از سیاسیون خواستند مقایسه مسلمانان انگلستان با تروریستان را متوقف نمایند.

آنها تاکید کردند مباحث مربوط به افراط گرایی و مسلمانان نباید به ابزار مطلوب تروریستان تبدیل شود.

“ربکا ریگبی” که همسر لی ریگبی در حمله تروریستی سال ۲۰۱۳ در جنوب لندن کشته شد و “پل پرایس” که همسرش الین مک آیور، در حمله تروریستی سال ۲۰۱۷ در منچستر آرنا جان خود را از دست داد، از امضاء کنندگان نامه مذکور می باشند.

امضاء کنندگان تاکید کردند مبارزه با تهدیدات ناشی از افراط گرایی و تروریستان می بایست به یک اولویت ملی بدل شود.

در نامه سرگشاده مذکور که از سوی سازمانی موسوم به “بازماندگان علیه ترور”، سازمانی متشکل از بازماندگان حملات تروریستی در بریتانیا و خارج از بریتانیا، ترتیب داده شده آمده است برای مبارزه با تهدیدات ناشی از ترور و افراط گرایی تنها کاری که می بایست انجام شود منزوی ساختن تروریست هاست. بیشتر مسلمانان بریتانیا چنین حملاتی را محکوم و نسبت به آنها ابراز تاسف می کنند.

این در حالی ست که در هفته های اخیر، بسیاری از سیاسیون در انگلستان با برابر دانستن مسلمانان با تروریستان به نفرت از مسلمانان و احساسات ضد اسلامی دامن زده اند.

“لی اندرسون”، معاون اجرایی سابق حزب محافظه کار انگلستان، در مصاحبه با “جی بی نیوز” گفته بود صادق خان، شهردار مسلمان لندن، تحت کنترل اسلام گرایان افراطی قرار دارد. اگرچه وی پس از این اظهارات از سوی حزب کارگر کنار گذاشته شد اما سخنانش یک بار دیگر آتش زیر خاکستر اسلام ستیزی در انگلستان را شعله ور ساخت.

سوئلا براورمن، وزیر کشور پیشین بریتانیا، نیز ماه گذشته در مقاله ای در تلگراف نوشته بود “اسلام گرایان، افراط گرایان و یهودی ستیزان” در حال حاضر مسئول حملات تروریستی در این کشور هستند. اظهارات وی با واکنش های متعددی روبرو شد و حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند، سخنان براورمن را دامن زدن به تنش های مذهبی و تعصب گرایانه عنوان نمود.

“پل پریس” که در حادثه تروریستی سال ۲۰۱۷ در منچستر آرنا به شدت زخمی شد گفت:” تروریست ها به دنبال تفرقه و جدایی هستند و سیاسیون باید روی اتحاد جوامع تمرکز نمایند. تروریست ها می خواهند مردم را به جانبداری وادار و آنها را عصبانی کنند. همه باید در برابر تروریست ها بایستیم.”

“ربکا ریگبی” که در حمله تروریستی سال ۲۰۱۳ در یورک شایر غربی در لندن همسرش “لی” را از دست داد نیز گفت:”مرگ لی از سویی برخی برای گسترش احساسات ضد مسلمانان مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این چیزی نیست که خود همسرم  می خواست. این چیزی نیست که خانواده ما می خواست.”

وی افزود: اگر واقعا به دنبال مبارزه با تروریسم هستیم، می بایست بین جمعیت انبوه مسلمانان که همسایگان صلح طلب ما هستند و عده ای تروریست تفاوت قائل شویم.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.