خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا این اسقف اعظم پاپ فرانسیس را خدمتکار شیطان خطاب کرد!

واتیکان اسقف اعظمی را که پاپ فرانسیس را خدمتکار شیطان معرفی کرده بود، اخراج کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کارلو ماریا ویگانو از زمانی که به تئوری‌های توطئه کروناویروس پرداخته و از تلاش‌های کلیسای کاتولیک برای مدرن‌سازی انتقاد کرده، طرفدارانی برای خود ایجاد کرده بود. اما این اسقف اعظم فوق محافظه کار پس از مجرم شناخته شدن برای انشقاق در صفوف کلیسا توسط واتیکان تکفیر شد. تفرقه یکی از شدیدترین جنایات در قوانین شرعی است و زمانی رخ می دهد که فردی از تسلیم شدن در برابر پاپ یا رعایای کاتولیک صرف نظر کند.

کارلو ماریا ویگانو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به عنوان سفیر واتیکان در آمریکا خدمت کرد اما در سال ۲۰۱۸ معلق شد. این پس از آن صورت گرفت که او ادعا کرد پاپ فرانسیس از رفتار نادرست جنسی کاردینال آمریکایی تئودور مک‌کاریک اطلاع داشته و هیچ اقدامی در مورد آن انجام نداده است.

ویگانو همچنین پاپ را پیامبر دروغین و بنده شیطان معرفی کرد و از او خواست تا استعفا دهد.

دفتر اعتقادی واتیکان روز جمعه تکفیر – یا تبعید – این پیرمرد ۸۳ ساله را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که نظرات قبلی وی به وضوح نشان داده است که وی از به رسمیت شناختن و تسلیم شدن به رئیس کلیسای کاتولیک روم خودداری کرده است.

تکفیر به این معنی است که ویگانو به طور رسمی خارج از کلیسا است و نمی تواند مراسم مقدس خود را، مانند عشای ربانی، جشن بگیرد یا اعانه دریافت کند.

منبع اسکای نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.