خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ دستورالعمل تحقیق درباره آزار جنسی کودکان در کلیساها را صادر کرد

واتیکان به دستور پاپ فرانسیس دستورالعملی برای روحانیون کاتولیک صادر کرد که در آن به روش‌های تحقیق برای بررسی آزار جنسی کودکان در کلیساها پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزواتیکان اعلام کرده دستورالعملی که روز پنج‌شنبه (۲۶ تیرماه) منتشر شد برای «کمک» به افراد کلیساست تا کار دشوار بررسی درستی یا نادرستی رفتار کشیش‌هایی که به خشونت جنسی یا سوء استفاده از کودکان متهم می‌شوند را انجام دهند.

پاپ آرژانتینی که مبارزه اصلی خود را مقابله با خشونت جنسی در کلیساهای کاتولیک قرار داده در فوریه ۲۰۱۹ با اعلام فراخوان و برگزاری یک نشست، قول داد تا دستورالعملی یکسان برای تمام کلیساها ارائه کند. آن گونه که واتیکان تأکید کرده، دستورالعمل صادر شده در روز پنج‌شنبه، برنامه جدیدی ارائه نمی‌کند و سندی برای جایگزینی قانون جاری کلیسای کاتولیک نیست.

بر اساس پرسش‌نامه تنظیم شده توسط واتیکان، از این پس مسئولی که در جریان موضوع آزار جنسی کودکان قرار می‌گیرد باید در مورد کشیش مظنون، موقعیت کلیسای او و افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، تحقیق کند. همچنین او باید با بررسی شرایط رسیدگی به پرونده، آن را به اعضای کلیسا ارائه دهد.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.