خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید ابوالحسن نواب: علمای جهان اسلام نقش بسیار ارزنده‌ای در بیداری امت اسلامی دارند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب «سید ابوالحسن نواب» در دیدار با مفتی اعظم عمان مطرح کرد: علمای جهان اسلام نقش بسیار ارزنده‌ای در بیداری امت اسلامی دارند و همه ما باید تلاش کنیم تا با تقویت ایمان و روحیه خدا باوری و با وحدت و اتحاد کلمه تحقق بخشی تمدن نوین اسلامی را مهیا سازیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به عمان با علامه خلیلی مفتی اعظم این کشور  دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به حوادث اخیر جهان اسلام گفت: دشمنان اسلام همیشه سعی کرده‌اند با طرح مباحث انحرافی در بین امت اسلامی اختلاف افکنی کنند و زمینه سلطه خود را فراهم سازند.

وی با تجلیل از موضعگیری‌های هوشمندانه علامه خلیلی ادامه داد؛ علمای جهان اسلام نقش بسیار ارزنده‌ای در بیداری امت اسلامی دارند و همه ما باید تلاش کنیم تا با تقویت ایمان و روحیه خدا باوری و با وحدت و اتحاد کلمه تحقق بخشی تمدن نوین اسلامی را مهیا سازیم.

در ادامه این دیدار علامه خلیلی مفتی اعظم عمان با بیان این که همه ما در قبال مظلومین عالم مسئولیم گفت: خداوند متعال در قرآن کریم دفاع و حمایت از مظلوم را وظیفه هر انسانی دانسته و همه ما وظیفه داریم به مظلومین عالم کمک کنیم.

مفتی اعظم عمان با اشاره به آیه شریفه «إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم» افزود؛ امروزه جهان اسلام روزگار سختی را می‌گذراند ولی با ایمان به خدا و اتحاد و یکپارچگی و مقاومت همه این سختی‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و شکوه و عظمت اسلام در جهان طنین انداز خواهد شد.

گفتنی است در این دیدار که جمعی از علمای عمان نیز حضور داشتند طرفین با برسی حوادث اخیر جهان اسلام پیرامون راهکارهای وحدت اسلامی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.