خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نام «داعشی و عاشقی» جمع اضداد است/آیا داعشی‌ها عاشق می‌شوند؟

در رونمایی کتاب داعشی و عاشقی مطرح شد؛

آیین رونمایی از کتاب «داعشی و عاشقی» نوشته مجید ملامحمدی برگزار شد. در این نشست اشاره شد نام کتاب جمع اضداد است و مخاطب را به فکر فرو می‌برد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیین رونمایی کتاب «داعشی و عاشقی» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه طوبی کرمانی با حضور مجید ملامحمدی نویسنده کتاب، محمود پوروهاب و حامد رضوی مدیر دفتر تهران انتشارات به نشر در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

حامد رضوی مدیر دفتر تهران انتشارات به نشر در این برنامه گفت: همانطور که انجام کارهای بد هر چند کوچک ممکن است باعث بروز گناهان بزرگتر و کوچک شمردن آن شود انجام کارهای نیک و خیر کوچک هم هرچند ممکن است با منطق دنیوی ما بسیار کوچک باشند، ولی آثار شگرفی دارند.

کتاب داعشی و عاشقی

وی افزود: یکی از مشکلات تصمیم‌گیری‌های ما در سطوح فردی و اجتماعی این است که دائماً دنبال کارها و برنامه ریزی‌های کلان و بزرگ هستیم، اما در واقع ما نیاز به کارهای خیر در سطح خرد داریم تا حال خوب ما از فرد به اجتماع سرایت کند.

رضوی ادامه داد: مصداق بارز این سخن مرحوم طوبی کرمانی بودند که همواره در اهداف خود ثابت قدم بودند و کارهای خیر را بدون اینکه دیده شوند، انجام می‌دادند که تاثیرات مثبتی داشت. ما با آثاری همچون کتاب «داعشی و عاشقی» سعی می‌کنیم در یک مسیرطولانی و بی انتها با همراهی با همکاران ناشر یک پدیده به نام داعش و اسلام تکفیری و متعصب را به نوجوان معرفی کنیم. اینکه تا چه حد موفقیت بوده مساله اصلی نیست و اصل مطلب برداشتن قدم کوچک، ولی خوب در این مسیر است.

مجید پوروهاب نیز در این نشست گفت: داعشی و عاشقی جمع اضداد است. شنیدن اسم داعش حس تنفر و انزجار را در شنونده ایجاد می‌کند و در کنارش کلمه عاشقی حس لطیف و روشن و تلفیق این دو خواننده را به چالش دعوت می‌کند که آیا داعش عاشق شده است؟

وی افزود: ملامحمدی از بهترین نویسندگان ژانر مذهبی است که هم در شعر و هم داستان سابقه خوبی دارد. مذهبی نویسی یک فن و تکنیک بوده و با فانتزی و رئال متفاوت است. در این بحث نویسنده باید محقق هم باشد و ملامحمدی در این زمینه هم به زبان عربی تسلط دارد و هم تکنیک داستان را می‌شناسد.

پوروهاب ادامه داد: در این کتاب دو شخصیت وجود دارد، یکی اهل اروپا ودیگری اهل سوریه و نویسنده با استفاده از این دو شخصیت داعش رو به صورت محققانه و علمی بررسی کرده و دلایلی که آورده قانع کننده است.

مجید ملامحمدی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: مهمترین دغدغه نویسنده‌های کودک به‌روز بودن آنهاست و اینکه کودکان چه علائق و توقعاتی دارند. در موضوع کتاب، مخاطبان کودک به موضوع داعش خیلی حساس شده بودند. اینکه داعش چه بود؟ این برای من دغدغه بود که چگونه بنویسم که بدون بیان خشونت، داعش را به کودکان و نوجوانان بشناسانیم کتابی که هم جذاب باشد و هم تاریخی.

وی افزود: در این کتاب همانطور که آقای پوروهاب گفت ما سعی کردیم از دو شخصیت استفاده کنیم با دو تفکر متفاوت و مراحل گرایش شخصیت مرد این داستان به اسلام واقعی و مذهب شیعه را به صورت جذاب به مخاطبان معرفی کنیم.

کتاب داعشی و عاشقی

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.