خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عدم انطباق جوامع اسلامی با رویکرد تقریب می تواند پیامد های خطرناکی داشته باشد

مجتهد شبستری، بیان کرد: برای رسیدن به جامعه ای که در آن مولفه وحدت به خوبی تبیین شده باشد و در راس امور به آن پرادخته شود نیازمند متولیانی هستیم که با مباحث وحدت و تقریب آشنایی کامل داشته باشند، از اینرو عدم انطباق شرایط جوامع اسلامی با رویکرد تقریب می تواند پیامد های خطرناکی برای امت اسلامی داشته باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی پیرامون تقریب و وحدت امت اسلامی اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید: “وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ”؛همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع را در پیش نگیرید که در اثر تفرقه ضعیف خواهید شد، قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: تأکید قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بر یکدلی، پایداری و صبوری امت اسلامی است زیرا خدا با صابرین است، هدف از وحدت این است که با همدیگر منازعه نداشته باشیم چون تفرقه، سستی و از بین رفتن مطلق را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پژوهشگرانی که در عرصه تقریب فعالیت می کنند و افرادی که موضوعات وحدت آفرین را دنبال می کنند باید توجه داشته باشند که اگر در مسائل مختلف و حتی مسائل مذهبی، اختلافات و افکار فرعی وجود دارد باید در مقابل دشمنان مشترک ید واحده داشته باشند و تمسک به حبل الله که قرآن مجید است را حفظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری اظهار کرد: به طور مسلم از کلیدهای موفقیت و پیروزی بر تفرقه ، تشتت و سرخوردگی در مقابل استکبارجهانی، عمل به قرآن کریم و حفظ وحدت رویه در میان تمام آحاد جوامع اسلامی است.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه ای که در آن مولفه وحدت به خوبی تبیین شده باشد و در راس امور به آن پرداخته شود نیازمند متولیانی هستیم که با مباحث وحدت و تقریب آشنایی کامل داشته باشند، از اینرو عدم انطباق شرایط جوامع اسلامی با رویکرد تقریب می تواند پیامد های خطرناکی برای امت اسلامی داشته باشد.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.