خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهدوی‌کیا به خاطر رفتار اخیرش باید از ملت ایران عذرخواهی کند

خاخام حمامی لاله‌زار:

رهبر دینی کلیمیان ایران گفت: مهدی مهدوی‌کیا به خاطر رفتار اخیرش در یک مسابقه فوتبال و بازی با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خاخام یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران با اشاره به اقدام اخیر مهدی مهدوی‌کیا و بازی با لباس منقش به پرچم رژیم اشغالگر قدس در یک مسابقه فوتبال گفت: حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی، آرمان انقلاب اسلامی ایران است و ما به خاطر این آرمان شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این به خاطر این آرمان انسانی ملت ایران تحریم‌های زیادی را چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه‌های دیگر متحمل شده و سختی‌های زیادی از این باب ملت ایران تحمل کرده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر شهدایی که در این راه تقدیم کرده‌ایم ورزشکاران ما در میادین مختلف ورزشی همواره نشان دادند که حامی ملت فلسطین هستند و رژیم صهیونیستی را قبول ندارند و از رویارویی با ورزشکاران این رژیم سر باز زده‌اند.

خاخام حمامی لاله‌زار خاطرنشان کرد: آقای مهدوی‌کیا باید بداند که ما به خاطر این آرمانمان در مقابله با رژیم صهیونیستی شهید داده و فشار زیادی را تحمل کرده‌ایم و او به خاطر نادیده گرفتن این مسائل و آرمان ملت ایران و انقلاب اسلامی و بازی با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی در یک مسابقه فوتبال باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

وی افزود: با توجه به شیوه رفتاری که رژیم صهیونیستی از ابتدای پیدایشش تاکنون داشته، و از آنجایی که آرمان جمهوری اسلامی مبارزه با ظلم و حمایت از مقاومت بوده توقع ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان این است که افرادی که به عنوان ورزشکاران ما و نماینده جامعه و کشور ما در میادین بین‌المللی حاضر می‌شوند متعهد به آرمان‌های سرزمینمان باشند.

خاخام حمامی لاله زار اظهار کرد: درست است که ما بیت‌المقدس را سرزمین مقدس و موعودمان می‌دانیم و قبله ما آنجاست و رو به آنجا نماز می‌خوانیم، اما نه تنها جامعه یهودی خارج از کشور رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم قانونی قبول ندارند چرا که این رژیم گرچه در گفتارهایش از برخی آرمان‌های یهود حمایت می‌کند، اما در رفتار و عملکرد در بسیاری از موارد برخلاف تورات عمل کرده و می‌کند و در مواردی هم با این رژیم مبارزه و مخالفت داشته‌اند.

رهبر دینی کلیمیان ایران خاطرنشان کرد: عملکرد ما به ویژه در جایگاه‌های بالاتر باید نشان‌دهنده طرز فکر و ایمان و باورمان باشد و به عنوان نماینده این جامعه باید درست رفتار کنیم.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.