خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری کنفرانس بین‌المللی اسلامی در مسکو

اتحادیه جهانی مسلمانان در پایتخت روسیه، میزبان یک کنفرانس بین‌المللی اسلامی با حضور بیش از ۴۳ اندیشمند و عالم اسلامی از کشور‌های مختلف بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کنفرانس بین‌المللی اسلامی در مسکو که نخستین رویداد از نوع خود در سال‌های اخیر به شمار می‌رود، دیدارها و گفت‌وگوهایی با هدف تحکیم روابط تمدنی میان روسیه و جهان اسلام انجام شد. نمایندگانی از نهاد ریاست جمهوری، دوما و مجلس سنای روسیه نیز در این کنفرانس حضور داشتند.

در این نشست، چندین موافقت‌نامه میان صندوق دولتی حمایت از فرهنگ، علم و آموزش، مجلس ملی و ادارات مذهبی روسیه به امضا رسید.

کنفرانس بین‌المللی اسلامی با هدف ترویج مفاهیم مدارا و همکاری میان پیروان ادیان و همچنین ترویج ارزش‌های والای اسلام و حمایت از آموزش زبان عربی و قرآن کریم برگزار شد.

اگرچه در دوران شوروی سخت‌گیری‌های زیادی علیه مسلمانان در روسیه صورت می‌گرفت، با این حال امروزه دولت روسیه رویکردی همراه با تساهل را در برابر مسلمانان این کشور در پیش گرفته است.

نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت فدراسیون روسیه را مسلمانان تشکیل می‌دهند و این کشور از سال ۲۰۰۵ تاکنون عضو ناظر سازمان کنفرانس اسلامی است. مقامات روسیه از تمایل این کشور به عضویت دائم در سازمان کنفرانس اسلامی سخن گفته‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.