خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاکید کلیسای ارتدوکس بر ضرورت حمایت رسانه‌ها از کتابخوانی

در روسیه رخ داد؛

متروپولیت کالوژسکی (کاپالین) رئیس شورای نشر کلیسای ارتدوکس روسیه بر این موضوع تأکید کرد که رسانه‌های گروهی باید از فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان حمایت کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متروپولیت کالوژسکی (کاپالین) رئیس شورای نشر کلیسای ارتدوکس روسیه اعلام کرد رسانه‌های گروهی باید از فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان حمایت کنند. مطالعه موضوعی بسیار مهم است که به پیشرفت انسان و تحکیم ارزش‌های اخلاقی کمک می‌کند.

متروپولیت در نشستی خبری گفت: کتاب برای همه حایز اهمیت است. بخش اعظم روس‌ها در دوره‌ای رشد کرده‌اند که اینترنت و اسمارت‌فون وجود نداشته و مهم‌ترین سرگرمی افراد کتاب بوده است. ما از طریق کتاب دنیای اطراف را می‌شناسیم و کتاب انجیل برای مومنین مهم‌ترین کتاب است. به همین خاطر، باید از رسانه‌های گروهی بخواهیم که هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم و به ویژه نسل جوان ترویج کنند.

به گفته وی، خواندن کتاب برای رشد معنوی انسان ضروری است و اگر انسان به ورطه گناه بیفتد، کتاب می‌تواند او را اصلاح کند.

شورای نشر کلیسای ارتدوکس روسیه از سال ۲۰۰۶ هر سال مسابقه‌ای با عنوان «آموزش از طریق کتاب» برگزار می‌کند که هدف آن متحدکردن تلاش‌های کلیسا و سایر نشریات در راستای کار نشر و ترویج ارزش‌های اخلاقی والا از طریق آموزش معنوی و میهن‌پرستانه و جلب توجه شهروندان به تربیت نسل جوان بر مبنای ارزش‌های اخلاقی واقعی مسیحیت است.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.