خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام جمعه اهل سنت چابهار: پدیده تکفیر ثمره نفی تقلید است

ادیان نیوز: مولوی عبدالرحمن سربازی صبح امروز در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری ازدیدگاه علمای اسلام اظهار داشت: امروز تکفیری ها مایه دردسر جهان انسانیت و بشریت هستند و به همین دلیل نیازمند بررسی ماهیت و انگیزه های آن ها می باشیم.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه بشرات الهی برای کسانی است که به دستور الهی عمل می کنند و روش  مطابق دستورات الهی را انجام می دهند، ابراز داشت: پدیده تکفیر ثمره نفی تقلید است و احیای تفکر اهمیت تقلید شخصی یا فردی از مجتهد و مرجع تقلید واجد الشرایط می تواند با حرکت تدریجی و مناسب ریشه های این تفکر افراطی و غیر شرعی و غیرانسانی را بخشکاند.   
امام جمعه اهل سنت چابهار افزود: تکفیر ثمره تلخ حب ریاست و شهوت به ثروت است  و شیطنت سال ها استکبار آمریکا و اسرائیل است که با شیوه های مختلف، موانع وحدت مسلمین را می خواهند از بین ببرند و به دنبال ساقط کردن امپراطوری اسلامی هستند.
وی افزود: عدم توجه بسیاری از مدعیان اسلام به اهداف مقابله و مبارزه و تحریف مبانی جهاد و ستیز با کفار یکی از عوامل شکل گیری تکفیر است در حالی که ما در ماه محرم قرار داریم و درسی که از فرزند رسول خدا امام حسین(ع) گرفتیم، هدف و مقصد، حفظ آئین است.  
امام جمعه اهل سنت چابهار افزود: در دین اسلام تفکر تکفیری و افراطی وجود ندارد و دین اسلام دین مهربانی و نبی خدا نبی رحمت است.
سربازی تصریح کرد: کسی باید فتوا بدهد که در مکتب فتوا نزد اساتید ماهر زانوی علم آموزی زده باشد و سال ها در این زمینه کار کرده و در مقام مرجعیت باشد، فتوا باید دست مفتی و مرجعیت باشد و این گونه نیست که هرشخصی فتوا بدهد و اشخاص نا اهل حتی اگر فتوای صحیح بدهد خطا است.  
امام جمعه اهل سنت چابهار تصریح کرد: علمای اهل سنت باید بر اساس اصول و ضوابط فقه که در دین اسلام است فتوا دهند و احدی از علما حق ندارد، برخلاف اصول و ضوابط دین فتواهایی بدهد.
سربازی خاطرنشان کرد: علمای اهل سنت ایران اقدامات گروه های تکفیری را محکوم می کنند و تکفیر کردن مسلمین حرام است.
منبع خبر: ستاد کنگره
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.