خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گرایش به دین در جامعه ایران بیشتر شده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره):

گرایش مردم به انقلاب و دین امروز بیشتر شده است. اگر کسی می خواهد گرایش مردم به دین و معنویت و انقلاب را دریابد به تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوژ)؛ حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفتند: امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی توجهی قرار بگیرد نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.

رهبر انقلاب ایران تصریح کردند: نسل کنونی انقلاب و نسل جوان امام(ره) را به درستی نمی شناسند و عظمت آنرا نمی دانند، امام(ره) را با امثال این حقیر مقایسه می کنند در حالی که فاصله بسیار زیاد است و فاصله نجومی است.

ایشان افزودند: انقلاب را مردم پیروز کردند، اما آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد دست کی بود؟ این مهم است! آن خمینی عظیم بود! امام مردم را وارد میدان کرد، راهکار را نشان داد. آنها را در میدان نگه داشت، یاس و تردید را از آنها دور کرد. هیچکس دیگر در این کشور قادر به این کار نبود.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند: دو انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی را مردم پیروزی رساندند اما بعد از آن انقلاب ها مردم هیچ کاره شدند و شرکت و حضوری نداشتند و نتیجه این شد که این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه خودشان منحرف شدند. انقلاب کبیر فرانسه بعد از ۱۲ ۱۳ سال، انقلابی که علیه پادشاهی بود، مجددا کشور فرانسه سلطنتی شد و ناپلئون بر سر کار آمد و پادشاهی برگشت. ۱۵ سال تقریبا در راس قدرت بود و بعد برکنار شد، همان خانواده ای که انقلاب فرانسه علیه آنها تشکیل شده بود، برگشتند. وقتی مردم در میدان نیستند این طور می شود. در انقلاب شوروی به ۱۲ سال هم نرسید. وقتی که انقلاب شد، انقلاب را مردم کردند، اما بعد از چند سال کوتاه استالین و جانشینان وی آنچنان دیکتاتوری را بر کشورهای شوروی اعمال کردند.

ایشان تصریح کردند: جمهوری اسلامی با جان مردم به پیروزی رسید، اما مردم کنار زده نشدند. ۵۰ روز یعنی کمتر از ۲ ماه پس از انقلاب رفراندوم مردمی برگزار شد و مردم نظام حکومت را انتخاب کردند. اختیار حکومت به مردم داده شد. مردم جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. در یک انتخابات آزاد. حدود یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود اولین رییس جمهور با رای مردم انتخاب شد. چند ماه بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای مردم انتخاب شد. از آن روز ۴۳ سال گذشته و نزدیک به ۵۰ انتخابات برگزار شده است. مردم در میدان حضور دارند، انتخاب می کنند، این عظمت انقلاب است. امام رهبر چنین انقلابی بود.

آیت الله خامنه ای گفتند: ما شخصیت های سیاسی و روحانی را می شناختیم؛ احدی قادر نبود این کار بزرگ و بار سنگین را به دوش بکشد و به منزل برساند. منحصرا این کار امام بزرگوار بود. او بود که توانست این کار را بکند. امام به مردم تعلیم میداد که میدان مبارزه کجاست. در دوران نهضت یک جور، در دوران گرماگرم روزهای خونین پیروزی انقلاب یک جور.

رهبر انقلاب تصریح کردند: گرایش مردم به انقلاب و دین امروز بیشتر شده است. اگر کسی می خواهد گرایش مردم به دین و معنویت و انقلاب را دریابد به تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند.

ایشان افزودند:مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی یک فقیه بود. در تشییع جنازه این مرد مردم حرکت عظیمی نشان دادند. مرحوم آیت الله بهجت یک فقیه عارف و معنوی بود، در بدرقه او به سوی بهشت مردم قم، این شهر را لبریز از احساسات کردند. در بین آحاد مختلف مردم چه کسی هست که وقتی از دنیا برود مردم اینگونه احساسات به خرج می دهند؟ آیا این نشانه بی اعتقادی مردم به روحانیت و دین است؟

آیت الله خامنه ای گفتند: در سرودی که اظهار ارادت به حضرت ولی عصر عج است، مردم چه می کنند؟ چه اظهار شوق و همراهی و چه اظهار ارادتی دارند؟ این دلیل روگردانی مردم از دین است یا به عکس؟ ما اول انقلاب اینگونه موارد را نداشتیم. ما اجتماعات عظیم معنوی را نداشتیم. درباره ملت ایران اشتباه کردند.

ایشان تصریح کردند: نگذارید مرتجعین در کشور جاگیر شوند و نفوذ کنند. مرتجع کسی است که در سیاست و سبک زندگی تابع سیاست و تابع زندگی غربی است. این در کشور ما بود و در دوران حاکمیت فاسد پهلوی سبک زندگی غربی در کشور بود و هرکسی که به آن برگردد مرتجع است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند:امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است باید از مسئولان قدرشناسی کرد. در قضیه آبادان یک وزیر سه چهار روز شبانه روز بر سر آن کار می ایستد کار مهمی است. اینکه رئیس جمهور محترم و معاون او با آسیب دیدگان ملاقات می کنند خیلی با ارزش است. البته عاملان خرابکاری ها هم باید مجازات شوند.

آیت الله خامنه ای گفتند: شنیدم که در هنگام سخنرانی حاج سید حسن آقای خمینی عده ای سر و صدا کرده اند. این را همه بدانند، من با این کار مخالفم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.