خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره « فجر تا فجر» | برانگیختن دانشمندان برای تولید آثار مرتبط با نماز

تلاش می‌کنیم تا با برگزاری جشنواره فجر تا فجر زمینه تولید علم، آثار هنری، آثار پژوهشی و آثار مرتبط با فناوری‌های نو در ارتباط با نماز فراهم شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» با حضور سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز، نمایندگان دستگاه‌های همکار و جمعی از معاونین و مدیران ستاد صبح روز یکشنبه، بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد.

«سید احمد زرهانی» در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فجر تا فجر گفت: هدف اصلی از اجرای این جشنواره برانگیختن دانشمندان، متفکران برای تولید آثار مرتبط با نماز است.

وی افزود: جامعه کنونی مستعد تولید آثار مختلف علمی و پژوهشی با رویکرد دینی است و باید بتوانیم با وجود دسیسه های مختلف فرهنگی با تولید آثار فاخر در مقابل امواج تهاجم فکری و غیر دینی مقتدر باشیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز تاکید کرد: در این میدان نیازمند همگرایی هستیم تا به وسیله نماز که حبل الله است و حلقه ارتباط عبد و معبود می باشد زمینه ساز شکوفایی شخصیت توحیدی و فطرت در انسانها باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم هم افزایی در برگزاری این جشنواره گفت: در کنار یکدیگر تلاش می کنیم تا با برگزاری این جشنواره زمینه تولید علم، آثار هنری، آثار پژوهشی و آثار مرتبط با فناوری های نو و در ارتباط با نماز فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتظارات مورد نظر از دستگاه های اجرایی در سطح وزارتخانه ها و ادارات استانی را عنوان کرد و گفت: همکاری در حوزه های مختلف فرهنگی در سوق دادن افکار نسل نو به سمت هدایت معنوی موثر است.

زرهانی تصریح کرد: در این مسیر نیازمند ارائه طریق و گفت و گوی متقابل و دوطرفه با هدف ایجاد کار انگیزشی در بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد معرفت در شناسایی فلسفه نماز با ایجاد کارهای فرهنگی و تولید آثار هنری با موضوع نماز در حوزه های مختلف هستیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان گفت: با عنایت به وجود افراد مستعد در کشور، تالیف و تحقیق در مسائل دینی بر اساس افکار کودکان مورد انتظار است و تلاش کنیم این آثار به گونه ای تولید شود که بتوان از آن ها در سطح ملی و بین المللی استفاده کنیم.

در ادامه جلسه منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با تاکید بر حضور داوطلبانه همکاران در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و مساعدت همه ارگانها و وزارتخانه ها در این رویداد بزرگ ملی گفت: این جشنواره یک فعالیت سرآمد است و پیوستی فرهنگی در کنار اجلاس سراسری نماز به عنوان یکی از رویدادهای مهم سال خواهد بود.

سرگزی خاطرنشان کرد: مخاطبان این جشنواره از کودک و نوجوان تا جامعه نخبگان کشور، صاحب نظران، اندیشمندان و هنرمندان می باشد و اقشار مختلف مردم مجال حضور در این رویداد عظیم فرهنگی را دارند.

وی گفت: بهره برداری و به کار گیری نتایج این جشنواره برای نسل نو و تعمیق فرهنگ نماز و امور فرهنگی دینی در این نسل از جمله اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به زمان اجرای این جشنواره گفت: آغاز به کار جشنواره فجر تا فجر از بهمن سال ۱۴۰۰ شروع شد و تا بهمن ۱۴۰۱ و در دو سطح ملی و استانی در دو بخش نوجوانان و بزرگسالان در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: موضوعات و محورهای این جشنواره از طریق فضای مجازی و پایگاه های اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز و دستگاه های اجرایی منتشر شده است.

سرگزی گام اول در این جشنواره را مرحله استانی عنوان کرد و گفت: این فرخوان در تمامی استان ها با محوریت استاندار برگزار می شود که از طریق وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده است و در حال حاضر جشنواره فجر تا فجر یکی از مصوبات اصلی جلسات شورای اقامه نماز استان‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: مسئولیت دبیرخانه جشنواره با معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز می باشد و فرآیند برگزاری و نظارت و ارزیابی آن از طریق شورای سیاستگذاری جشنواره فجر تا فجر انجام می شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز در پایان سخنان خود گفت: تا اواخر آذر ماه سال جاری برای ارسال آثار از طریق سامانه مرکزی فرصت است و بعد داوری آثار تجلیل از برگزیدگان استانی توسط مسئولین استان ها انجام خواهد شد و اختتامیه این جشنواره همزمان با ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

در پایان جلسه اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فجر تا فجر در خصوص دستورالعمل اجرایی جشنواره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.