خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمازخانه مسلمانان در جوار کلیسای کاتولیک

اخیرا مسلمانان در منطقه فیشتاخ آلمان در بخشی از حیاط داخلی یک کلیسای کاتولیک نماز می‌خواندند. این مسئله نمونه‌ای بارز از دیدگاه برادری جهانی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز) با وجود اینکه در ایالت بایرن، کلیساهای زیادی وجود دارد، اما حدود ۴۰۰ مسجد و نمازخانه نیز در این منطقه دایر می‌باشد. اخیراً مسلمانان در شهر فیشتاخ در بخشی از اقامتگاه قدیمی کشیش جنبِ کلیسای کاتولیک محله نماز می خوانند. این را می توان نمونه ای بارز از مدارا و دیدگاه برابریِ جهانیِ ادیان در این ایالت دانست.

تا امروز مسلمانانی که در ناحیه رگنِ فیشتاخ زندگی می کردند، مجبور بودند هر هفته برای انجام فریضه نماز جمعه، ۴۰ دقیقه تا دگندورف رانندگی کنند. اما سه هفته است که دیگر نیازی به این کار نیست. اکنون آنها می توانند این فرضیه مهم دین اسلام را در دو اتاقِ خالیِ یکی از خانه های قدیمی کشیش نشینِ فیشتاخ برگزار کنند. کشیش وِرنر کنراد، عضوی از داوطلبان کمک به پناهندگان فیشتاخ، مدارای دینی را بخشی از مسیحیت دانسته و آن را عملی مناسب شان انسانی می داند. شورای کلیسا نیز با اینکه این دو اتاق را به روی جامعه اسلام باز بگذارد، موافقت کرده است.

نمازخانه ای برای اجتماع بیشتر

مسلمانان این منطقه، خود دیوارها را رنگ زدند، یک فرش قرمز پهن کردند و اذکار دینی خود را به دیوار آویختند. میز و نیمکتی در اتاق نیست. فضای اتاق ساده و آرام است. زنان و مردان، هر کدام در اتاق های جداگانه حضور پیدا می کنند. مسلمان های این منطقه از داشتن این فضا بسیار خوشحال هستند. زیرا فضایی آرام برای دعا کردن و ملاقات های آنان فراهم شده است.

فرصتی برای شناخت متقابلِ مسلمانان و مسیحیان

کشیش ورنر کنراد نیز این نمازخانه را فرصت ایده آلی برای آشنایی مسیحیان و مسلمانان با یکدیگر می داند. زیرا این نمازخانه دقیقاً در کنار کلیسا و در حیاط داخلی آن است. او اکثر جبهه گیری های افراد در مقابل پناهندگان و به خصوص مسلمانان را ناشی از عدم شناخت آنها از یکدیگر می داند. همچنین معتقد است، شناخت و تعامل بیشتر، موجب رفع سوء تفاهم ها و نزدیکی بیشتر افراد از ادیان مختلف به هم خواهد شد.

 

منبع br.De
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.