خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نابرابری جنسیتی علیه زنان در دنیای علم نیز رو به گسترش است

نتایج یک تحقیق نشان داد:

براساس یک تحقیق که در آمریکا انجام شده، نابرابری جنسیتی در علم نیز رو به افزایش است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس یک تحقیق که در دانشگاه نیویورک انجام شده نابرابری جنسیتی باعث شده تا شانس زنان دانشمند و کارشناس برای ثبت نام و اعتبار خود روی کشفیات علمی به ویژه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کمتر از مردان باشد.

دانشمندان زن در مقایسه با همتایان مرد خود – از جمله در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، که زنان در آن تسلط دارند -با احتمال کمتری برای دریافت اعتبار تالیف یا نام بردن در ثبت اختراعات مربوط به کاری که انجام می‌دهند، مواجه هستند.

مهم‌ترین مثال این نابرابری «روزالیند فرانکلین» است که نقش اصلی او در کشف ساختار DNA در ابتدا ناشناخته ماند زیرا در هسته اصلی ذکر نشده بود و مقاله اصلی به نام دو مرد شهرت یافت.

پروفسور «جولیا لین» از دانشگاه نیویورک می‌گوید: ما مدت‌هاست که می‌دانیم زنان با نرخ کمتری نسبت به مردان مقاله منتشر می‌کنند و ثبت اختراع می‌کنند.

این تحقیق نشان داد که به‌طور متوسط در تمام عناوین شغلی و زمینه‌ها، احتمال نام بردن از مردان در یک مقاله علمی یا ثبت اختراع توسط تیم تحقیقاتی‌شان دو برابر بیشتر از زنان است.

این شکاف در زمینه های تحت سلطه زنان مانند بهداشت و همچنین در زمینه های تحت سلطه مردانه مانند مهندسی دیده شده و به ویژه در مراحل اولیه مشاغل زنان مشهودتر بوده است.

به عنوان مثال، تنها ۱۵ نفر از ۱۰۰ دختر فارغ التحصیل به عنوان نویسنده در یک نشریه نام برده می شوند، در حالی که ۲۱ نفر از ۱۰۰ نفر همتایان مرد آنها از چنین شانسی برخوردار هستند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.