خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشاور بایدن: رویکرد عربستان در رابطه با یهودیان تغییر زیادی کرده است

فرستاده ویژه آمریکا در امور مقابله با یهودستیزی اظهار کرد، “عربستان در رویکرد و برخورد خود با یهودیان تغییر زیادی کرده است”.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دیبورا لیپستادت، فرستاده ویژه آمریکا در امور مقابله با یهودستیزی و مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور پس از سفر اخیرش به عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه اسرائیلی “کان” گفت: عربستان به مکانی تبدیل شده که در رابطه با یهودیان به صورت چشمگیری در حال تغییر است.

این مسؤول آمریکایی در ادامه گفت: آنها مقدار زیادی از مطالب ضد یهودی را از کتاب‌های آموزشی مدارس حذف کردند و در حال حاضر میزبان برخی گروه‌های یهودی هستند و علمای دینی را به خارج از کشور اعزام کردند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور مقابله با یهودستیزی افزود: مقامات ارشد دولت عربستان می‌خواستند با من گفتگو کنند و برخی روزنامه‌نگاران و دیگر عوامل نشان دادند که تغییر واقعی در این زمینه رخ داده است.

مشاور ارشد بایدن درباره روابط اسرائیل-عربستان نیز گفت: نمی‌دانم چه زمانی شاهد این روابط دیپلماتیک خواهیم بود اما من تغییر و تمایل به گفتگو و اعتراف به اشتباهات را شاهد بودم.

او در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر روابط یهودیان در منطقه گفت: بله این توافقنامه‌ها بر روابط یهودیان در منطقه تاثیر داشتند و فکر می‌کنم تا حد زیادی تغییراتی در این مورد ایجاد شده است، فرصتی برای انجام یک اقدام مثبت جهت سازندگی و گفتگو درباره چگونگی عادی کردن تاریخ یهودیان در منطقه وجود دارد.

قرار است بایدن اواسط ژوئیه جاری سفری به اراضی اشغالی داشته باشد و با یک پرواز مستقیم از تل‌آویو به عربستان برود، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که یکی از اهداف بایدن از این سفر عادی‌سازی میان اسرائیل و عربستان خواهد بود.

در حال حاضر تل‌آویو و ریاض روابط دیپلماتیکی با هم ندارند، رژیم صهیونیستی اواخر سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌های صلحی را با امارات، بحرین و مراکش به امضا رساند.

منبع ایسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.